Državni vrh danas bi na sjednici Vijeća za obranu nakon tri mjeseca trebao donijeti odluku o novim borbenim avionima kojima će Hrvatska zamijeniti stare MiG-ove.
Na stolu su četiri opcije, ali su se kao favoriti nametnuli Izraelci sa svojim 25 do 30 godina starim modelom F-16 Barak te Šveđani sa svojim novim Gripenom.
Za izraelske F-16 Hrvatska bi trebala izdvojiti 500 milijuna dolara, dok bi nas švedski Gripeni koštali 903 milijuna eura.
Najveća investicija Hrvatske vojske
U svakom slučaju, riječ je o najvećoj investiciji dosad u Hrvatskoj vojsci.
Ivan Selak, legendarni vojni pilot u mirovini, u jučerašnjem je Dnevniku Nove TV kazao kako su izraelski F-16 borbeni avioni već prošli svoj životni vijek.
Selak upozorava kako rabljeni izraelski avioni nisu dobra opcija za Hrvatsku te će biti stariji od pilota koji će njima upravljati.
„Ne favoriziram nijedan zrakoplov i nemam nikakav interes, ali želim upozoriti kako se naši piloti na izraelskim F16 zasigurno neće naletjeti. Najveća mana F16 Barak zrakoplova jest to što su njime letjeli Izraelci koji su najbolji piloti na svijetu i najbolje ga koriste. Oni su ga izraubali. Kad je zrakoplov proizveden 80-ih, proizvođač je jasno naveo kako je njegov životni vijek 30 godina i 8000 sati. Ti su zrakoplovi već toliko naletjeli“, kazao je Selak.
Predsjednica požurivala premijera
Prije odlaska u Južnu Ameriku Predsjednica je premijera požurivala da čim prije sazove Vijeće za obranu.
Slične poruke premijeru je slao i bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Josip Štimac.
„Ja se slažem s Predsjedničinom izjavom da je bolje i pogrešna odluka nego nikakva odluka, tako da vjerujem da će i Vlada i svi donijeti uskoro odluku“, kaže umirovljeni general-bojnik Josip Štimac.
Krajem veljače ministar obrane Damir Krstičević na sjednici Predsjedništva HDZ-a izvijestio je o kupnji aviona, kazao kako je najpovoljnija izraelska ponuda te da će odluka uskoro biti donesena.