Na poticaj ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, u Dubrovniku je danas održan radni sastanak s predstavnicima područne i mjesne vlasti o prijelaznom rješenju prometne povezanosti sjevernoga i južnog dijela Dubrovačko-neretvanske županije, područja koje će biti zahvaćeno primjenom propisa shengenskoga režima nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju.
Kako je istaknuto, prometno povezivanje krajnjega hrvatskog juga prioritetno je i strateško pitanje tog ministarstva te je i današnji sastanak jedan u nizu s mjesnim vlastima koje ono organizira radi pronalaženja najkvalitetnijih rješenja.
Ministar Hajdaš Dončić i njegovi suradnici predstavili su i argumentirali projekte prometnog povezivanja u uvjetima shengenskoga režima, koji će se početi primjenjivati, a posebice se odnose na promet robe i životinja: uspostavu nove trajektne veze Komarna-Brijesta, dogradnju državne ceste D 414 na Pelješcu, dogradnju pristaništa Komarne za buduću trajektnu vezu Komarna-Brijesta s nužnim predradnjama posebne skrbi o Malostonskom zaljevu kao prirodnom rezervatu.
Pomoćnik ministra Nikola Mendrila istaknuo je kako je prijedlog uvođenja trajektne veze Komarna-Brijesta jedno od najboljih rješenja povezivanja preko Pelješca s Dubrovnikom. Druga je mogućnost koristiti se trajektnom vezom Ploče-Trpanj, a treća povezivanje trajektom Ploče-Brijesta te spajanje na buduću novu cestu do čvorišta Brijesta, gdje bi se prometnica povezivala s pelješkom cestom. Prvi prijedlog je najoptimalnija varijanta, naglasio je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos te dodao kako se projekt može realizirati u sljedećih godinu dana, koliko je vremena ostalo.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zauzeo se za sadašnju trajektnu vezu Ploče-Trpanj, u kojem je, istaknuo je, dograđena i trajektna luka zbog shengenskog režima. Načelnici peljeških općina Trpnja i Stona također smatraju kako je prometni put Ploče-Trpanj-Dubrovnik zadovoljavajući. Stajalište Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture jest da je uspostava trajektne veze Komarna-Brijesta najbolje, dugoročno najodrživije i gospodarski najprihvatljivije rješenje, a mjesnoj upravi "ostavljen prostor za konačnu odluku". Provedba toga prijelaznoga prometnog rješenja moguća je do 1. srpnja 2013. (Hina)
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.