Rad na projektu

Evo kada ćete kartu za vlak moći kupiti putem interneta

Na projektu online kupnje karata u HŽ-u se intenzivno radi.

Dok se avionske karte već godinama mogu kupiti putem interneta, ostali oblici javnog prijevoza tek odnedavno polako uvode online kupnju. Iako smo turistička zemlja, Hrvatska nije baš u koraku s vremenom. Posebice - željeznice! Kartu za vlak, naime - možete kupiti jedino na šalteru kolodvora. Ne putem interneta i pametnih telefona. A do kada će tako biti?

Iz HŽ putničkog prijevoza rekli su nam da se na tom projektu, projektu online kupnje karata intenzivno radi i kako se sada čini, prve takve karte korisnici bi mogli kupiti u kolovozu iduće godine. To što za sada ne postoji takva mogućnost posebno je neobično stranim turistima jer im online kupovina olakšava planiranje putovanja i štedi vrijeme jer ne moraju čekati u redovima niti zbog kupnje karte mnogo ranije dolaziti na kolodvor. Od ovoga ljeta pomake su u online prodaji napravili autobusni kolodvori i katamarani.

Peter je baš vlakom odlučio obići Europu. Uzeo si je za to dosta vremena, čvrsti plan nema, pa mu online kupnja uopće ne nedostaje.

'Ovako mi je jednostavnije, jer ako imam unaprijed kupljenu kartu nisam slobodan, ako se negdje poželim dulje zadržati tada bih morao kupovati novu kartu', objašnjava ovaj turist iz SAD-a.

Putnici u nešto užurbanijem ritmu taj nedostatak itekako osjete.
Nikola smatra da bi mu značilo jako puno i da bi na taj način uštedio vrijeme, a turist iz Grčke Panos rekao nam je da je cijelu noć tražio na internetu, ali nije našao.

'Neobično mi je to'

'Neobično mi je što se ne može kupiti karta. Tako sam danas došao tu, ali nisam stigao na vlak. Prema Ljubljani ću tako moći krenuti tek sutra', kaže Panos.

Internetska prodaja karata za vlakove trebala bi se uvesti do kolovoza iduće godine.

'Putnik će kartu moći isprintati kod kuće, a u slučaju da kod kuće nema printer kartu će moći isprintati na stabilnom automatu tako da neće imati potrebu za odlaskom na blagajnu', objašnjava Ivana Čubelić, glasnogovornica HŽ Putničkog prijevoza.

Kakva je situacija na autobusnom kolodvoru?

Do blagajne još uvijek moraju svi koji kupe online kartu za neki od autobusa na Zagrebačkom autobusnom kolodvoru. Tamo naime svoju e-kartu moraju zamijeniti za običnu kartu. Problem je što svi prijevoznici koji koriste Zagrebački kolodvor još uvijek nisu spremni na potpunu digitalizaciju.

'Imamo preko 50 prijevoznika koji nisu svi spremni na sve naše uvjete. Mi sada stvaramo preduvjete, vjerojatno do druge godine ćemo imati kartomate', rekao nam je Miroslav Iveković, glasnogovornik AK Zagreb.

No bez obzira na to što ipak moraju stajati u redu na šalterom, mnogi su turisti ovu novu uslugu prepoznali baš zbog lakšeg planiranja putovanja.

'Neki turisti kad dolaze, naročito je poznato da ove godine imamo puno Južnokorejaca, kupovali do mjesec dana prije nego što su stigli u državu karte za Plitvice, Zadar, Split i tako dalje', kaže Iveković.

Za sve Katamaranske linije nacionalnog brodara karte se također mogu kupiti u svega nekoliko klikova mišem. I njih uglavnom treba na šalterima zamijeniti, no ne zadugo.

Nove usluge moraju se uvoditi

'S ovim procesom modernizacije nastavljamo. Tako smo na katamaranskoj liniji Rijeka-Rab-Novalja uveli direktan ukrcaj na katamaran, s potvrdom koju dobijete putem elektroničke pošte moguće je doći direktno na ukrcaj', objasnila nam je Marija Zaputović, glasnogovornica Jadrolinije.

Taj sustav do iduće bi sezone trebao funkcionirati na svim linijama. One trajektne na svoje će virtualne karte još pričekati jer, kako iz Jadrolinije ističu, za takav način ukrcaja nije spremna infrastruktura trajektnih pristaništa.

Iako će uvijek biti onih kojima je najlakše i najjednostavnije prošteti do kolodvora, doći do šaltera i kupiti kartu, Hrvatska kao turistička zemlja takve nove usluge jednostavno mora uvoditi. Sve ono što turistima može pojednostaviti njihovo putovanje po hrvatskoj dobro je došao dodatak zbog kojeg će i boravak u našoj zemlji pamtiti u ljepšem svjetlu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook