Mijenja i stil života

Samo lagano! Ovo je bicikl na kojem se nećete nimalo umoriti

Iako Hrvatska nije među zemljama koje se mogu svrstati u vrh prema broju biciklista na cesti, svijest građana itekako se mijenja. Užurbani život ne ostavlja vremena koje bi uzaludno provodili u prometnim gužvama, stoga se sve više stanovnika odlučuje za bicikliranje koje ipak, uz dobre vremenske uvjete, pruža veću mobilnost, ali mijenja i stil života. Koje su prednosti električnog bicikla, ispitala je naša ekipa. Razloge ZA električni bicikl otkrijte u videu.

Električni bicikl, nazvan 'pedelec' zapravo je klasični bicikl s kojim je vožnja puno jednostavnija jer električni pogon olakšava vožnju. 'Pedelec' koji smo mi isprobali gradski je bicikl, model APACHE EBIKE WAKITA CITY 13Ah. Vozi se jednako kao i obični bicikl, no prije prve vožnje potrebno je upoznati se s nekoliko njegovih mogućnosti. Funkcija motora aktivira se pedaliranjem koje očitava poseban senzor smješten pored pedala.

Prije ili za vrijeme vožnje možete pojačati snagu motora u razini od 1 do 5. Koristeći razinu 1 možete postići brzinu od 6 km/h, a na razini 5 brzinu od 25 km/h. Naravno da smo isprobali i najveću brzinu vožnje ovog modela električnog bicikla i sa sigurnošću možemo reći da taj osjećaj nećemo brzo zaboraviti. Automatski je izazvao osmijeh na licu. Brzina kojom se krećete oduševljava s obzirom na to da je potrebno uložiti minimalno snage – onoliko koliko je potrebno da vrtite pedale u trenutku kad vam ispadne ili pukne lanac.

Razina pomoći pri vožnji namješta se na digitalnom ekranu koji je pričvršćen na upravljačkoj ploči. Prednosti električnog bicikla do izričaja dolaze u gradskoj vožnji. Putem do posla možete se lagano rekreirati, ali za razliku od običnog bicikla, uz onaj električni nećete osjećati umor niti se oznojiti.

S punom baterijom prelazi se put od 80 kilometara

Prije vožnje preporuča se provjeriti stanje baterije za električni bicikl. Na ovom modelu baterija je ugrađena u nosaču sjedala, no pozicija baterije na drugim se modelima razlikuje pa se na nekima nalazi u okviru bicikla. Jednostavno se priključuje – dovoljno je u otključani uložak umetnuti bateriju, zaključati i na tipku upaliti. Li-Ion baterija, koja je mnogo lakša nego olovne, nema memorijski efekt pa se može puniti u svako vrijeme, a idealno je bateriju puniti nakon svake uporabe. Apsolutno oduševljava podatak da ako na put krenete s punom baterijom možete, ovisno o kilaži, vjetru i količini pedaliranja, voziti od 50 do 80 kilometara. Na 220 V punjenje baterije traje 4 – 6 sati.

Prodaja električnih bicikala raste u svim europskim zemljama

Prema statistikama, čak 60% svih putovanja automobilom kraće je od 7,5 kilometara, što u slučaju vožnje električnim biciklom nije kilometraža koja bi predstavljala problem. Ovaj, još uvijek novi način individualnog prijevoza i u Hrvatskoj je zadnjih godina u porastu. Poznato je kako prodavaonice u posljednjih nekoliko godina bilježe godišnji porast prodaje od 25%. Taj podatak ne čudi jer veliki gradovi postaju sve više prometno opterećeni, mnogi požale što su sjeli u automobil u trenucima beskrajnog traženja parkirnog mjesta, a generalno raste i svijest o zdravlju i očuvanju okoliša. Biciklom, pogotovo onim električnim, na odredište se stiže (u vrijeme najveće prometne gužve) i brže nego što bi se stiglo automobilom.

Električni bicikl koristite bez vozačke dozvole

Za isprobani model električnog bicikla nije potrebna vozačka dozvola. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama svrstava se među 'normalne' bicikle koji se mogu voziti bez vozačke dozvole ili kacige. Osobe mlađe od 16 godina moraju nositi kacigu prilikom vožnje. U ponudi EBIKE-a postoje i modeli električnih bicikala (brdski) s jačim motorom i baterijom pa samim time mogu postići brzinu i do 35 km/h.

Najbrži set za nadogradnju u ponudi EBIKE-a jest Bafang BBS HD (do 1600W, brzina do 55 km/h) i bicikl s takvim nadograđenim setom trebao bi se registrirati.

Održavanje električnog bicikla

Električni bicikl može se koristiti i zimi i ljeti. Tijekom hladnijih mjeseci baterija radi s malo manjim kapacitetom, a ako se ne koristi, na temperaturama nižim od nule bateriju je potrebno bolje zaštititi. Prepručena je temperatura za skladištenje baterije 5 – 10 °C. Tijekom dugotrajnog skladištenja potrebno je bateriju puniti svakih 6 – 8 tjedana jer se lithium-baterija, čak i kad je u stanju mirovanja, lagano prazni.

Mogućnost probne vožnje

EBIKE svakom zainteresiranom kupcu nudi mogućnost probne vožnje. Osim kupnje potpuno novog električnog bicikla, moguće je i u vlastititi bicikl nadograditi motor snage 250 – 1500 W.

Sadržaj je napravljen u produkciji NOVA TV Content Teama u suradnji s 'EBIKE' i u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
 

Povezane teme