Vesna Pusić sutra će u Bruxellesu predstaviti nacrt novog idejnog rješenja Pelješkog mosta. Uvjet je to Europske komisije prije nego što donese konačnu odluku hoće li s 80 posto iznosa sufinancirati gradnju mosta i pristupnih cesta.
>> Pelješki most: Hrvatska dobiva do 200.000 eura za studiju isplativosti
Stari model Pelješkog mosta bio je visok 55 metara, no u Bruxelles se šalje nacrt novog modela. Prema njemu most će biti visok 35 metara bez ikakvih spektakularnih visećih konstrukcija. Cijena starog modela bila je 2 milijarde i 200 milijuna kuna, a novog 1 milijardu i 500 milijuna kuna. Taj novi model sutra će se prezentirati u Bruxellesu.
Ovoj se cijeni mora pridodati i cijena pristupnih cesta, pa kada se sve zbroji ispada kako je cijena starog modela bila 3,5 milijardi kuna, a novog 2,6 milijardi.
Hrvatska je, podsjetimo, dobila pozitivan signal Bruxellesa oko izgradnje Pelješkog mosta, iako je put oko financiranja tog projekta još uvijek dalek i neizvjestan.
Most je isprva trebao biti prilično visok i općenito velik, no on će sada morati biti niži, uži, sa samo dvije trake i što je najbitinije jeftiniji. Bitno je procjeniti i troškove pristupnih cesta.
Sve to je bitno jer će po ulasku u EU Hrvatska biti jedina zemlja članica s podijeljenim teritorijem koji je presječen teritorijem BiH. To znači da Jedan jadransko-jonski pravac koji počinje kod Bosiljeva i odlazi do Grčke kod Neuma biti prekinut, Zato trebamo uvjeriti EU da je povezivanje od iznimne važnosti i za nas i za cijelu Uniju.
Ako u Bruxellesu ne prođe ideja o Pelješkom mostu moglo bi proći nešto drugo kao što je ideja o koridoru kroz Neum. Koridor će izgledati kao autocesta s visokim branicima nad kojim će biti provođen vrlo striktan nadzor.
Nakon što se nacrti ideja dostave Bruxellesu odgovor možemo očekivati do kraja godine. Tada ćemo saznati je li nam to uopće isplativo.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook