Ministre nastava počinje za zjedan dana, konačno udžbenici vrijede četiri godine, ali roditelje i učenike zanima zašto ima više knjiga za isti predmet?
Udžbenika za isti predmet ima više zato što to govori i svjetska praksa ali i pedagoški stručnjaci u Hrvatskoj slažu se oko toga da bi trebalo biti više udžbenika u Hrvatskoj po kojima nastavnici onda mogu birati. Sjetite se što smo imali prije nekoliko godina, poplavu udžbenika, mijenjanje udžbenika od škole do škole i evo, uveli smo reda u udžbeničku politiku. Sada imamo udžbenike koji traju četiri godine i škola koja odabere određeni udžbenik, mora taj udžbenik koristiti slijedeće četiri godine, dakle imamo jednu jasnu politiku unutar toga. Pored toga udžbenici ove godine nisu poskupjeli, Ministarstvo se nije usuglasilo sa zahtjevima da se cijene udžbenika povećavaju. Mislim da to nije opravdano i da imamo jednu stabilnu situaciju.
Ministre, veliki je problem inflacija odlikaša. Kako ćete to riješiti?
To nije problem samo u osnovnom školstvu i u srednjem školstvu, to je problem i u visokom školstvu, jer tu naime treba govoriti o objektivizaciji ocjena. U jednoj školi ocjene su jednako tako vrijedne po svojem numeričkom izričaju, komparirajući drugu školu, to je pitanje i studenata s jednog fakulteta na drugi fakultet i među zemljama to je pitanje Europske unije. Postoji pravilnik, u prvom redu mislim da primjenom ujednačenih kriterija, primjene pravilnika kojim je definirano ocjenjivanje, u školama ćemo doći do rezultata. To je nešto što, naravno, treba raditi s profesorima, a u tom smislu se organiziraju seminari i o tome će biti puno riječi na njihovim stručnim seminarima i onome što organizira Agencija za odgoj i obrazovanje.
Kako objašnjavate da je ostalo mjesta na dosad najtraženijim fakultetima?
Ja mislim da to ne treba braniti. Traženi fakulteti, pretpostavljam da govorite o kategoriji društveno-humanističkih znanosti, ja mislim da treba pohvaliti učenike. Po meni je to jedno zrelo razmišljanje studenata, koji su očito počeli razmišljati ne samo o tome što će raditi poslije, jer činjenica je da upravo u ovim kategorijama, s izuzetkom medicine, na burzi rada ima najveći broj nezaposlenih.
Odlučuje li ih se za nastavnike puno?
Za nastavnike se odlučuje puno, koristim priliku prije početka godine zahvaliti se svim učiteljima, koji zaista divno i predano rade i bez njih ne bi bilo svih ovih uspjeha napih učenika na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima. Učiteljski poziv, tko se odluči za učitelja, to nije samo poziv, to je posebna kategorija ljudi, oni imaju izrazitu ljubav za prenošenje znanja.
U procesu izvođenja nastave ima i novosti. Novost je i uvođenje e-imenika. Kada će to zaživjeti u svim školama u Hrvatskoj?
Da, to je jedna novost, mi smo ušli u projekt i nismo ga bombastično najavljivali. U tri škole eksperimentalno provodimo taj program, prvi rezultati su izrazito dobri, ja mislim da je to definitivno budućnosti i nakon što sustav bude kompletno izjednačen, nadam se da će škole sukcesivno prelaziti na takav sustav od sljedećih godina nadalje.
Kakve su i ostale novosti u obrazovanju koje nam možete otkriti?
Ima novosti, već sljedeći tjedan sad mogu najaviti već tehnički sastanak stručnjaka oko izrade informatičkog sustava za elektronski upis u srednje škole, koji bi trebao saživjeti od sljedeće školske godine. Dakle više ne papiri i trčanje od škole do škole, nego kao i upis preko državne mature na sveučilište, tako i upis iz osnovne škole u srednje škole.