Traže rješenje

Dvjestotinjak članova Sindikata željezničara prosvjedovalo na Markovom trgu

Slika nije dostupna
Dvjestotinjak članova Sindikata željezničara Hrvatske prosvjedovalo je danas na Markovu trgu tražeći od vlade kvalitetno rješenje za problem poslovanja HŽ Carga, te uspostavu socijalnog dijaloga o stanju u sve tri HŽ-ove tvrtke kćeri.

Predsjednik Sindikata željezničara Zoran Maršić zajedno s predsjednikom Sidnikata strojovođa Hrvatske Nenadom Mrganom predao je u Banskim dvorima zahtjeve sindikata koji se odnose na teško stanje kako u HŽ Cargu, koji bi trebalo privatizirati, tako i u HŽ Putničkom prijevozu i HŽ Infrastrukturi.

Maršić je okupljenim sindikalcima rekao da dosad nisu pronašli kvaliteno rješenje za HŽ Cargo s resornim ministrom Sinišom Hajdašem Dončićem. "Pita nas ministar - zašto se bunite kad primate plaće? Zar moramo čekati da HŽ Cargo ode u stečaj pa da izađemo na ulice. Nećemo čekati, dajte nam rješenje!", uskliknuo je Maršić.

Mrgan je poručio vladi da sinidkati očekuju ulaganja u HŽ-ov vozni park. "Svakog tjedna HŽ je u crnoj kronici, a mi moramo objašnjvavati ljudima zašto ne voze vlakovi nego autobusi", rekao je Mrgan dodavši da hrvatski vlakovi voze sporo zbog loše infrastrukture.

Sindikalci su ponovili da nisu protiv restrukturiranja, već žele da se ono što prije provede, bez obzira kakvo bilo rješenje za HŽ Cargo. To znači da se ne protive ni privatizaciji iako su svjesni što ona može donijeti radnicima.

Uprava je najavila ukidanje 700 od postojećih 2800 radnih mjesta u HŽ Cargu, a sindikati traže da se prethodno s njima razgovara o sudbinama radnika i budućnosti tvrtke.

>> Strojovođe zaustavili vlakove!

Traže zadržavanje pružanja usluga prijevoza tereta, hitno pronalaženje strateškog partnera, kao i nastavak procesa restrukturiranja, ali bez izmišljanja radnih mjesta i projekata kako bi pojedinci sačuvali visoke plaće.

Optužuju upravu HŽ Carga za nesposobnost, a Upravu HŽ-a za gomilanje administracije uz istodobno smanjivanje broja proizvodnih radnika, zbog čega u kompaniji ima "na stotine direktora" s visokim plaćama, neki i po 30 ili 40 tisuća kuna iako mnogi uopće ne dolaze na posao.

Također zahtjevaju obnovu i bolje održavanje voznog parka, odnosno da se prestane sa skidanjem dijelova sa starih vozila i njihovom ugradnjom na novija vozila, jer se time ozbiljno ugrožava sigurnost prometa. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook