Čepove koji se stvaraju u jeku turističke sezone pokušat će riješiti Operativni centar koji će planirati i voditi turistički cestovni promet u Gradu. 'Kad vi imate ukrcati deset autobusa s raznih destinacija, iz Makarske, iz Crne Gore; s raznih brodova, kruzera, jednostavno jedini manipulativni prostor za Grad su jedino Pile', pojašnjava Stanko Ljubić, Strukovna grupa putničkih agencija.
A kada se svim autobusima pridodaju uske gradske ulice, gužve se ne mogu izbjeći. Čelnici dubrovačkog turizma odlučili su osnovati Operativni centar koji bi preuzeo organizaciju cestovnog prometa.
'Unaprijed će se znat tko dolazi od tih autobusa i imati ćemo mobitele njihovih vozača, tako da će im se moći javiti dođi točno tad i dođi ili na Pile ili na Ploče i imaš parking osiguran tu i tu', kaže Pave Župan Rusković, iz Destinacijskog menadžmenta Dubrovnik.
>> Dubrovnik očekuje 20.000 ljudi za blagdan svetog Vlaha
Redari bi tako organizirali dolaske putničkih autobusa te transfera gostiju s kruzera. Ipak, Operativni centar samo je kratkoročno rješenje. 'Mi imamo jednu određenu viziju, dugoročno razmišljati o zatvaranju prometa preko Pila da to bude isključivo pješačka zona', kaže Milan Perić, pročelnik za poduzetništvo i turizam.
Glavni uvjet za to, jest izrada Prometne studije. Dok se to ne dogodi, dubrovačke gužve ovisit će o telefonskim vezama.