A rezultati za prvih sedam mjeseci mame osmijeh na lice. Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija objavili su prve, obećavajuće rezultate. Čelnici gradskog i županijskog turizma s ponosom ističu povećanja i dolazaka i noćenja, priču koju smo slušali i protekle sezone.
Ipak, kad je riječ o zaradi tu se ipak poteže kočnica: turistički čelnici ističu da je još rano govoriti o zaradi dok iz putničkih agencija već sada govore kako, unatoč povećanju dolazaka, zarada neće biti veća nego ranijih godina za što su glavni razlog visoki ulazni troškovi, od cijene goriva do sveukupnog poskupljenja.
Zbog toga ugostitelji se već dugo vremena bore da za smanjenje PDV-a na minimalno 10 posto. Ipak, oni koji imaju najviše razloga za zadovoljstva su oni najskuplji, hoteli najviše kategorije, koji ističu kako su rasprodani od svibnja do kraja rujna.
Na ulazima u Dubrovnik danas su bile goleme gužve, turiste je u Grad morala propuštati promenta policija. U skladu s očekivanjem,
gužve na dubrovačkim cestama kao vidljivi dokaz povećanja broja dolazaka u prvih 7 mjeseci ove godine. 'Ostvareno je 9% više turističkih dolazaka i 7% više turističkih noćenja. Mi smo planirali oko 10% povećanje turističkih rezultata', rekla je Jelka Tepšić, direktorica TZ Dubrovnik.Mi smo cijenu goriva, cijenu ulaznica, raznih nameta; sve kad ukalkulirate to diže cijenu. Čim smo podigli cijenu, naročito obitelji ne idu
A rezultate grada Dubrovnika u stopu prati županija. Za prvih sedam mjeseci dolasci su povećani za sedam posto, a noćenja za pet posto. Hotelski promet je povećan za sedam posto, dok su kampovi i privatni iznajmljivači zabilježili pad od tri i dva posto.
'Prve informacije govore o uglavnom porastu prihoda u usporedbi s prošlom godinom, no vidjet ćemo što će biti sa troškovnom stranom ukupnog poslovanja', rekao je Vladimir Bakić, direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije. A upravo ta troškovna strana spriječila je agencije da, uz veći broj dolazaka ostvare veću zaradu.
'Mi smo cijenu goriva, cijenu ulaznica, raznih nameta; sve kad ukalkulirate to diže cijenu. Čim smo podigli cijenu, naročito obitelji ne idu', rekao je Stanko Ljubić, predsjednik Udruge dubrovačkih putničkih agencija. Ipak, velike prihode ostvaruju oni najluksuzniji. Hoteli s pet zvijezdica su doslovno rasprodani.
'Postižemo jako dobre cijene i po situaciji kakva je sada, de facto je recesija, što se tiče gostiju u ovom segmentu 5 zvijezdica hotela, je prošla', rekla je Luce Baća, GV Argentina. A još bolje rezultate najluksuzniji hoteli očekuju i u kolovozu i rujnu.