Iako se neke europske zemlje rješavaju dizelskih automobila, to kod nas nije slučaj. ''Kod nas takvih slučajeva nema i za sada dizel još uvijek drži veliki primat'', pojasnio je Davorin Tomičić, produkt menadžer osobnih vozila.
Iako su skuplji od benzinaca, vrlo brzo stižu uštede. Već nakon dvije do tri godine, kreće štednja. A nema straha ni kod prodaje starijega rabljenog dizela.
''U ovoj, ja bi rekao čak i regiji ne u našoj državi, u ovom cijelom dijelu regije dizeli već tradicionalno dugi niz godina da ne kažem desetljećima imaju puno bolje otkupne cijene rabljenih vozila nego benzinci'', dodajeTomičić. Upravo zbog toga posljednjih godina raste uvoz rabljenih dizela.
Da vozači u Hrvatskoj vole dizelske automobile govori podatak da ćemo ove godine uvesti oko 60 tisuća automobila, a od toga svega 10 tisuća otpada na one automobile sa benzinskim motorom. I oko motora, vozači su podijeljeni.
Raste broj dizelaša na našim cestama
Upravo ta zagađenja, mogla bi ih maknuti s proizvodne trake. No ni to neće biti lako, jer primjerice u Njemačkoj svako sedmo radno mjesto dolazi iz autoindustrije.
''Mislim da se nalazimo u nekakvom razdoblju velikog reseta automobilske industrije u kojem će doslovno preko noći sve postati drugačije. U tom svemu mislim da će dizelaši biti najveći gubitnici, to je sigurno. Sigurno će se s godinama njihov broj drastično smanjivati, a svi znamo da je krajnji cilj vjerojatno potpuno ukidanje te tehnologije'', kaže Kristijan Tićak, iz AMS-a.
Na našim prometnicama upravo bi njihov broj mogao drastično porasti. Sabor je prihvatio odluku o smanjenju trošarina na rabljena vozila, one bi mogle biti niže i do 50 posto. Uvezeni stariji dizeli, još će dodatno pokvariti krvnu sliku ionako starog voznog parka.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr