Prema odluci Ustavnog suda može se naplatiti samo ono što korisnik nije platio. Dakako, šefovi parkinga i dalje priželjkuju mogućnost naplate kazni. Traženje slobodnog mjesta u Zagrebu dio je uobičajenog folklora metropole i za Sašu Lisjaka. Kaznu je platio dva puta, a smeta mu što se parking-zona širi i u naselja koja su daleko od gradskog središta. Najgore mu je kad s djetetom mora u bolnicu.
'Najgore mi je kad moram u Klaićevu, pošto imam malo dijete. Tamo se naplaćuje parking, a ne postoji neko parkiralište na kojem se može duše ostati. Pogotovo ako s djetetom morate u bolnici ostati duže od dva sata koliko je tamo propisano da smijete ostati. Onda je to jedan veliki problem', rekao nam je vozač Saša Lisjak. Svi vozači pitaju se što će donijeti iduća godina i na koji će se način kazne prilagoditi odluci Ustavnog suda. Prijedlog koji je izradio Pravni fakultet uključuje promjenu Zakona o sigurnosti prometa.
Plaćanje po penalima
'Uvelo bi se plaćanje penala za one koji ostanu duže na parkiralištu nego što je dozvoljeno. To bi bilo normirano, npr. do pola sata jedan penal, do sata drugi i tako', objasnio nam je Mate Kraljević iz Zagreb parkinga. Taj prijedlog najbliži je Zagreb-parkingu. No u Splitu navijaju za drugi način kažnjavanja. 'Kazne će se temeljiti na jednom danu. Ako si prešao sat, takav je prijedlog, mi ne možemo kontrolirati koliko si dulje ostao da li si ostao jedan sat, dva sata ili cijeli dan', rekao nam je Igor Vitić iz Split prometa.
Ako biste parkiranje zaboravili produžiti u prvoj zoni u Zagrebu - platili biste 336 kuna. Što nije sitnica. Koji će prijedlog dobiti potporu većine gradova i općina koje imaju naplatu parkiranja znat će se nakon sastanka zakazanog za početak listopada. No čini se da svi prijedlozi idu u korist blagajni parking tvrtki.