Željeznički kolodvori

Još jedna tužna slavonska priča - "Mi stari smo naučili na takve uvjete. Nemam što reći"

Smrad, pijanci, dileri, prostitutke... Nisu to junaci nekog akcijskog filma, već gotovo svakodnevica na brojnim željezničkim kolodvorima u zemlji.

Redakciji Dnevnika Nove TV javili su putnici iz Slavonije pa smo krenuli u obilazak i inspekciju.

21. stoljeće. Civilizacija grabi naprijed, a hrvatski vlakovi sve sporiji i sve skuplji. Kakvi vlakovi, takvi i kolodvori. Čini se, preskupi za održavanje.

"Trebalo bi se malo urediti. Karte su sve skuplje, a vlakovi stalno kasne", kaže nam Mihaela Zelić iz Strizivojne.

Čekaonica na kolodvoru u Slavonskom Brodu. Zatekli smo potrgane stolice, hladne radijatore i opuške na sve strane, iako je pušenje zabranjeno. "Mi stari smo naučili na takve uvjete. Nemam što reći", kaže Cvijeta iz Požege.

Malo slavonsko mjesto Cret Bizovački. Željeznička postaja doslovno iz prošlog stojeća. A vlak se čeka na drvenoj klupici. "Jako je neugodno čekati vlak jer nije to opremljeno, jer tu se zadržavaju prolaznici koji nisu iz našeg mjesta", kaže mještanin Ante.

Zapuštenu zgradu, u kojoj je nekada bila čekaonica, željeznica je srušila tako da danas mještani Čepina svoj vlak čekaju pod vedrim nebom što baš i nije ugodno za vjetrovitih i kišnih dana.

Kolodvorska zgrada u Osijeku na listi je zaštićenih kulturnih dobara. No u zapuštenom stanju, u kakvom jest, sve je samo ne kultuno dobro. Za njezinu obnovu, procjenjuje se potrebno je 20 milijuna kuna.

Miris koji dolazi iz toaleta ne da se slikom pokazati. No, ono što vam možemo pokazati je da su taoletni papir, ubrusi i sapun luksuz.

Više od 3000 kilometara željezničkih pruga za hrvatsku državu bili su nekada bogatstvo, a danas su opterećenje.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr