Daniel Hinšt, voditelj Centra unutarnjeg tržišta pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta, na svom je Facebook profilu objavio vijest o smanjenju cijena autoškola.
To je samo jedna od mjera iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva.
Zakon koji je usvojen 27. listopada donosi još promjena, kako navodi Hinšt, a mi prenosimo:
1. Autoškole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.
2.Ukinuta je zaštićena mreža autoškola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i zabranjeno ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za auto škole. Potreban broj autoškola i moguće cijene će konačno određivati narod.
3. Omogućena je sloboda ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad prilagodio tržišnim potrebama.
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te s 12 na 15 godina za autobuse u autoškolama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje autoškole doživjeti određeno rasterećenje.