Broj noćenja je, tvrde hotelijeri, manji za 10-15 posto u hotelskom smještaju i 5-6 posto u kampovima. Međutim, stvarnu sliku uspješnosti sezone pokazat će iznos novca koji turisti ostave u Hrvatskoj, a ne broj noćenja, kažu oni. O tome Ministarstvo turizma nije ništa konkretno govorilo. A i ugostitelji na Jadranu kažu da su turisti ovoga ljeta trošili do 30 posto manje nego lani. Cjelokupni državni marketing radi za ‘zimmer frei’ 'Kolovoz je bio dobar za hotelijere, ali on neće previše popraviti cjelokupnu situaciju. To su male brojke koje ne mogu promijeniti ukupna kretanja. Ni rujan ni listopad neće utjecati na promjenu', potvrdio je za Jutarnji list i predsjednik Udruge hotelijera Franko Palma te dodao kako je u ovim okolnostima minus od 8 posto u hotelima dobar, no nije razlog za euforiju.
Da će zbog slabe potrošnje cjelokupan financijski efekt biti manji za 15 do 17 posto smatra i turistički strateg Miroslav Dragičević. 'Cjelokupni državni marketing radi za ‘zimmer frei’ i nekoliko uspješnih vikenda, pa na osnovi toga Ministarstvo turizma daje neke podatke koji nemaju veze s relanošću. Hoteli bilježe pad popunjenosti za 7-8 posto, a svi su oni, k tome, davali popuste za predbukinge koji su iznosili 10 posto. Kada se to zbroji, financijski efekt će biti od 15-17 posto manji nego lani. Kamperski turizam bilježi pad potrošnje za 5-6 posto, a što se tiče ‘zimmer frei’ industrije, te brojke ni policija neće doznati', tvrdi Dragičević.