Izložba "Remek-djela iz Muzeja Picasso, Pariz" teoretski je ključ i semantički instrument koji omogućuje sagledavanje djela velikoga umjetnika Pabla Picassa, istaknula je ravnateljica Nacionalnoga muzeja Picasso u Parizu Anne Baldassari, autorica postava u Klovićevim dvorima kojega će se do 7. srpnja moći razgledati u gornjogradskoj galeriji.
Dan prije no što će stotinjak Picassovih remek-djela moći vidjeti i zainteresirana javnost, što će označiti sutrašnja svečanost otvorenja, novinari su imali prigodu vidjeti više od stotinu umjetnikovih djela, od njegovih prvih dviju slika iz 1895., koje je Picasso naslikao kao 14-godišnjak, pa do posljednih slika koje 'nose' umjetnikov potpis.
Prva retrospektiva Pabla Picassa u Hrvatskoj postavljena je u 12 dvorana Klovićevih dvora u koje su se 'smjestile' Picassove slike, skulpture i fotografije, a kako bi, rekla je Baldassari, nastala jedinstvena izložba koja svoju posebnost ostvaruje baš u tome dijalogu s izložbenim prostorom.
>> Izložba u Zagrebu: Otvorena prva slika - portret Dore Maar!
Objasnila je da izložba prati glavna razdoblja Picassova stvaralaštva, te različite medije njegova istraživanja likovnog izričaja, a završava autoportretom "Nedjelja", koje je svojevrsni hommage Velazquezu, Rembrandtu i Goyi, a umjetnik ju je završio dvije godine prije smrti.
"Izlazak" Picassovih djela iz njegova pariškoga muzeja omogućila je pak činjenica što je taj muzej 2009. zatvoren zbog obnove. Baldassari je podsjetila da je Muzej Picasso nastao 1985. i to, kako je rekla, "praktički iz ničega, što je omogućio zakonski okvir koji je stvorio pritisak na Picassove nasljednike".
Izložba kronološki pokriva različite faze i medije Picassova stvaralaštva, plavu i ružičastu fazu, protokubistička i 'afrička' istraživanja, najvažnija djela sintetičkog kubizma, klasičnu fazu, nadrealistički ciklus, angažiranu umjetnost i ratne slike, 'pop' fazu, varijacije na teme starih majstora te fotografije iz osobnih arhiva.
Još nedavno Apoksiomen je bio izložen u Louvreu, a sada je Zagreb domaćin izložbe najvažnijih Picassovih platna, rekla je francuska veleposlanica u Zagrebu Michele Boccoz, ocijenivši da iako Festival Hrvatske u Francuskoj završava, izložba u Klovićevim dvorima prekrasan je nastavak suradnje na području umjetnosti koja spaja naše dvije zemlje.
Podsjetila je na dugu tradiciju umjetničkih veza Picassa i Zagreba, od 1930. kada je Francuski institut na veliku izložbu suvremene francuske umjetnosti u Umjetničkom paviljonu doveo i Picassova djela. Još istražujemo koja su to točno djela bila, no drago nam je što danas možemo poduprijeti Picassov povratak u Hrvatsku, dodala je.
Marina Viculin, ravnateljica Galerije Klovićevi dvori, najavila je da će Klovićevi dvori raditi svakodnevno od 10 do 20 sati, uz iznimku Uskrsa, a postoji mogućnost da se radno vrijeme prilagodi i interesu publike. Najavila je i da će se organizirati niz stručnih predavanja i likovnih radionica posvećenih Picassu, a već je raspisan likovni natječaj za više razrede osnovnih škola, s kojega će se najbolji radovi izložiti 18. svibnja.
Izrazivši uvjerenje da će izložba, sukladno interesu iz Hrvatske i susjednih zemalja, doživjeti veliki uspjeh, Vesna Jurić Bulatović, pomoćnica ministrice kulture, rekla je da je ona vrhunac rada kolega iz brojnih muzeja i potvrda iznimne aktivnosti Klovićevi dvora na tako velikim projektima.
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić izložbu je ocijenio važnom u kontekstu skorašnjeg ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Kada netko bude pisao kronologiju grada reći će da je, dok je Picasso stolovao u Klovićevim dvorima, Hrvatska ušla u Europsku uniju, ali da je isto tada otvoren Francuski paviljon u Studentskom centru, ustvrdio je Bandić.
Izložba je dosad obišla Europu, Bliski istok, Japan, Rusiju, SAD, Tajvan, Australiju, Kanadu, Kinu. Picassova djela nakon svjetske turneje vratit će se u Nacionalni muzej Picasso, koji čuva najveću javnu zbirku njegovih djela na svijetu, a koju je do sada vidjelo više od 12 milijuna ljudi. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook