Nadogradnja

Dobre vijesti za građane: Manje hodanja po šalterima, ministar ima novosti

Damir Habijan Foto: Goran Mehkek/Cropix
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije nadogradilo je e-uslugu Korisnički pretinac novim funkcionalnostima

Višesatna čekanja na šalterima, plaćanje biljega, ispunjavanje zahtjeva... brojne su aktivnosti koje oduzimaju puno vremena i živaca, no zahvaljujući digitalizaciji građani sada na njih ipak gube puno manje vremena.

Na tom tragu ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan na konferenciji za medije predstavio je novosti vezane uz platformu mGrađani i potportal Životne situacije.

Građanima su na jednom mjestu dostupne jasne i pregledne upute kod različitih životnih situacija u kojima je objašnjeno točno kome se, gdje, na koji način javiti i koji dokumenti su potrebni.

Primjerice, objašnjeno je što treba učiniti kada vam se dijete rodi, kada trebate obaviti evidenciju prebivališta ili kod kupnje nekretnine, gdje pribaviti zemljišno-knjižni izvadak, građevinsku dozvolu, uporabnu dozvolu, energetski certifikat i drugo, objasnio je.

Potportal Životne situacije dostupan je na portalu gov.hr i realiziran u okviru projekta Uspostave jedinstvenog kontakt centra, rekao je ministar i naglasio da je riječ o novoj funkcionalnosti portala e-Građani kojima se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i uslugama na jednom mjestu.

Trenutno je kompletirano 20 životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelji i život, obrazovanje te promet i vozila.

Posebna novost je Chatbot/AI program koji je integriran u potportal i koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju.

Životne situacije Foto:MPUDT

mGrađani - informacije o upravnim postupcima, poreznoj kartici, mirovinskom sustavu...

Platforma i aplikacija mGrađani omogućit će građanima i gospodarstvenicima bržu komunikaciju s javnom upravom i pojednostaviti pristup javnim uslugama, a financirana je u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), istaknuo je Habijan.

Kada je riječ o vezanim novostima, objasnio je da je riječ uslugama uvida u sudske predmete i statuse upravnih postupaka. "Građani i poslovni subjekti od sada će moći putem sustava e-Građani zaprimati e-poruke s pravnim učinkom što uključuje i pošiljke za koje je potrebna potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale putem pošte kao preporučene pošiljke s povratnicom", kazao je.

Platforma mGrađani trenutno sadrži 20 mobilnih usluga, a vremenom će se integrirati i druge javne usluge.

Mobilna aplikacija odnosno platforma će se moći preuzeti sa App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android). Aktivacija aplikacije može se izvršiti na dva načina - isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).

Dosad je 22.883 korisnika aktiviralo aplikaciju mGrađani, kazao je Habijan.

Ilustracija Foto:Getty Images

Bitno je da se uključi što više ljudi i institucija kako bi ovaj dobar alat bio što više u upotrebi, dodao je Habijan i istaknuo da su Korisnički pretinac i Portal zdravlje najkorišteniji na platformi eGrađani.

Ravnatelj Uprave za razvoj državne informacijske infrastrukture i elektroničkih usluga Nikola Modrušan istaknuo je da su pazili na pristupačnost mobilne platforme, ali i upozorio da se ne može sve usluge koristiti na mobitelu jer, kako je istaknuo, jako je teško ispuniti poreznu prijavu na mobitelu.

"Radimo dalje kako bismo napravili ono što je najbolje za naše građane", dodao je i rekao da je cijeli projekt vrijedan oko 4,4 milijuna eura, a izrada same platforme je oko 900.000 eura.