Podsjećaju kako su početkom veljače sa tri strukovna sindikata (Sindikat inženjera i tehničara u zrakoplovstvu, Samostalni strukovni sindikat aviomehaničara Hrvatske i Samostalni hrvatski sindikat zaposlenika u zrakoplovstvu), koji predstavljaju više od 70 posto zaposlenika, potpisali novi kolektivni ugovor. U odnosu na raniji, osim smanjenja vrijednosti boda za izračun plaća od 5 posto, sva ostala prava, u uvjetima krize, zadržana su na istoj razini, a neka su i dodatno poboljšana. Članovima kabinskog osoblja povećani su slobodni dani sa 96 na 108 dana, čime su izjednačeni sa slobodnim danima pilotskog osoblja. Iznos otpremnine povećan je na 60 posto prosječne plaće po godini radnog staža (prije jedna trećina prosječne plaće po godini staža). Naknada za bolovanje do 42 dana zadržana je na 90 posto realne plaće.
Ono što poslodavac nije mogao prihvatiti jest inzistiranje SKOZ-a da se u normu rada/letenja, s određenim koeficijentima, uvrste i mnoge neoperativne (zemaljske) dužnosti kao što su vrijeme provedeno na liječničkom pregledu, dežurstvima, službenim putovanjima i školovanjima, navode iz Croatia Airlinesa. Takvi su uvjeti neprihvatljivi jer bi, objašnjavaju, uz postojeću mjesečnu normu rada od 70 sati, uzrokovali dodatne prekovremene sate i time dodatne troškove radne snage što je u potpunoj suprotnosti sa zahtjevima vlasnika, odnosno Vlade RH, o smanjenjima troškova. Iz te tvrtke navode i kako je stjuardesama i stjuardima osiguran prijevoz od kuće do posla i obratno, da i dalje imaju pravo na besplatan obrok u zrakoplovu i isplatu punih dnevnica/paušala, te da su njihova neto prosječna mjesečna primanja viša od prosječnih primanja srednje stručne spreme na razini RH i kreću se od 5000 do 12.000 kuna neto na mjesec.
Zbog najave štrajka kompanija od sutra, utorka 23. veljače, na internetskim stranicama www.croatiaairlines.hr objavljuje promjene u planiranom redu letenja. Iz Croatia Airlinesa napominju da će kompanija učiniti sve da se negativne posljedice štrajka svedu na najmanju moguću mjeru te da se postigne razuman i što skoriji dogovor oko kolektivnog ugovora. (Hina)