Počinje potrošačka groznica. Sutra je crni petak. Akcije traju već danima, a trgovine su pune.
"Malo ipak je bolje na taj Black Friday nego inače", poručuje Vedran.
"Kupujem, ali pažljivo, to su stvarno ono komadi koji su imali jako visoku cijenu, ali imaju neku kvalitetu", kaže Vesna.
Mogli bi biti oboreni dosadašnji rekordi. HGK procjenjuje da će ove godine promet na crni petak dosegnuti 137 milijuna eura, deset milijuna više nego lani.
Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK-a, kaže kako potrošači reagiraju jako dobro na tu aktivnost. "I na taj dan se ostvari veći prosječan račun u odnosu na ostatak godine, i to u svim hrvatskim županijama. Najveći rast ostvaruje se u Gradu Zagrebu, slijedi Osječko-baranjska županija te Splitsko-dalmatinska", kaže.
U trgovinama se najviše kupuju odjeća i obuća, tehnika te kozmetički proizvodi, a popusti se najčešće kreću od 20 do 50 posto. Trošit će se više što zbog popusta, što zbog inflacije.
Prosječan iznos računa u trgovini lani je bio 14 eura i 35 centi, a ove godine do 31. 10. gotovo 8 posto više - 15 eura i 47 centi.
This browser does not support the video element.
Sve je skuplje, a prate li to i popusti?
"Pa mislim da baš i nisu nešto", kaže Vesna. "Popusti su dobri, ali navlakuše", smatra Biba.
Dobrih ulova ima i online. Prema istraživanju HGK-a, u posljednja tri mjeseca više od 71 posto ispitanika iz cijele Hrvatske kupovalo je online.
Dnevnik Nove TV posjetio je jedan od webshopova koji u ponoć počinje s popustima, a kupci su već napunili svoje virtualne košarice, pa znaju i što je hit ove godine!
Tanna Zimmerman, vlasnica online trgovine, kaže kako svake godine dominiraju nekakvi gadgeti i kućanski aparati.
"Od konkretnih proizvoda to su štapni usisavači ove godine, od kućanskih uređaja - air fryeri, nekakvi pametni uređaji", kaže.
"Naručio sam preko interneta neku robu i mislim da sam dobro prošao", kaže Tomislav iz Splita.
Miro je naručio bijelu tehniku, a Natalia poručuje: "Pitajte se treba li vam to zapravo."
Upozorenja na prijevare na svakom koraku.
Policija apelira na kupnju u provjerenim trgovinama uz sigurne načine plaćanja te da se sve sumnjivo zaobiđe u širokom luku. Unatoč upozorenjima problema uvijek ima.
"Prije one impulsne kupovine da super prođete s nekom cijenom provjerite da to stvarno i bude tako", kaže Bogović.
Crni petak tek je uvertira u prosinačku šoping-groznicu. Na delikatese i poklone lani smo potrošili tri milijarde i 109 milijuna eura.
Ove godine procjenjuje se da će to biti oko 200 milijuna više.