Raste broj coworking prostora

Mladi poslovnjaci u Zadru: Bez šefa, bez velikih troškova, a posao im samo raste!

1/8 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Coworking scena u Hrvatskoj jača. Sve je više mladih ljudi koji se odlučuju razvijati samostalne djelatnosti i tako ulaze u poslovni svijet prepun izazova. Nemaju šefa niti velike troškove poslovanja, a u svakom trenutku u svojoj blizini imaju grupu ljudi koja im spremno uskače u pomoć. Posjetili smo COIN Zadar, zajednički prostor za rad i suradnju poduzetnika, startupova i samozaposlenih.

 

COIN Zadar prostor je koji danas okuplja tridesetak stalnih korisnika. Ovdje znanje dijele programeri, arhitekti, grafičari, videoproducenti, marketinški stručnjaci, agenti za nekretnine i za poslovno savjetovanje. Osim stalnih korisnika, u prostor dolaze raditi i povremeni korisnici, najčešće su to digitalni nomadi koji u Zadru spoje ugodno s korisnim.

U Hrvatskoj jača coworking način poslovanja. Posljednja mjerenja pokazuju da se unutar dvije godine broj coworking prostora udvostručio, a danas i dalje raste. O popularnom načinu poslovanja svjedoči i podatak iz Sjedinjenih Američkih Država, gdje već 35 posto zaposlenih radi u modernim poslovnim prostorima i služi se modernim načinom poslovanja.

"Coworking prostori popularni su upravo zato što pružaju osjećaj zajednice korisnicima. To nije klasičan način dijeljenja ureda, već različite djelatnosti koriste isti ured, koriste samo stol u uredu i upravo taj osjećaj zajednice, mogućnost da u svakom trenutku možete popiti kavu s kolegama, ako imate nekakav problem, podijelite ga sa svojim coworkerima i atmosfera u prostoru je dosta opuštena. To mladim ljudima odgovara i tu imaju drukčiji osjećaj u prostoru, nije samo radni prostor, već se u ovom prostoru možete i opustiti", rekla je Slavica Kosović, voditeljica Coin Coworking prostora.

Projekt je vrijedan 5,1 milijuna kuna, a 85 posto iznosa financirano je iz fondova Europske unije. Započeo je u lipnju 2013. godine iz programa IPA 3C – Razvoj i izgradnja nove infrastrukture i završio je 15. prosinca 2015. godine. Nositelj projekta bio je Grad Zadar, dok su partneri Udruženje obrtnika grada Zadra, Agencija za razvoj Zadar Nova, Zadarska županija te Hrvatska gospodarska komora i Županijska komora grada Zadra.

Cilj projekta bio je potaknuti poduzetništvo i samozapošljavanje te povećati konkurentnost mikropoduzetnika. Projekt je pokretanjem coworking prostora povećao mogućnosti samozapošljavanja i poboljšao usluge podrške za male i srednje poduzetnike.

"Mislim da mladi ljudi sve više i više uviđaju prednosti europskih fondova i projekata te mislim da je Coworking Zadar najbolji način kako pokazati mladima koliko se može napraviti pomoću EU fondova. Ovo je primjer koji pokazuje na koji se način fondovi mogu utrošiti na neko opće dobro, za poduzetnički razvoj", rekao je Josip Milić, voditelj odsjeka za pripremu i provedbu EU projekata u Gradu Zadru.

COIN Zadar - 4 Foto:Nova Studio

Povratne informacije prvih korisnika, kaže Josip, pokazale su im da su europski novac usmjerili u pravu stvar. Mjesto za rad, sva potrebna infrastruktura, minimalni troškovi i mogućnost da se povežu s drugim poduzetnicima, pomogli su mladima da uvide mogućnosti koje su se otvorile nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju.

Coworking način poslovanja dio je velikih promjena koje se događaju na tržištu rada, a koje mnogi opisuju terminom ekonomija suradnje. Često se ističe da je riječ o novim poslovnim modelima koji omogućuju bolju ravnotežu poslovnog i privatnog života. Tu je vrijednost prepoznao i Europski parlament, koji je u posljednjih nekoliko godina ovoj temi posvetio nekoliko rezolucija i izvješća.

COIN Zadar - 5 Foto:Nova Studio

Primjerice, u srpnju 2018. europarlamentarci su pozvali Europsku komisiju da na razini EU-a uvede europsku oznaku socijalne ekonomije koja bi se dodjeljivala tvrtkama što se temelje na dijeljenju i solidarnosti.

Europarlamentarci su također naglasili da su socijalne i solidarne tvrtke snažno ukorijenjene na lokalnoj i regionalnoj razini, te bolje prepoznaju konkretne potrebe određenog područja i shodno tome mogu ponuditi ciljane proizvode i usluge koji su potrebni u određenoj zajednici.

Korisnici COIN Zadar i njemu slični  projekti mogu postati dio ove priče te iskoristiti europske odluke za krojenje bolje vlastite budućnosti. Njihov uspjeh u konačnici bit će uspjeh šire zajednice jer ambicioznost i vjera u bolje sutra koje ovi mladi ljudi imaju, sigurno mogu pokrenuti lančanu reakciju.

Ovaj put glasam. Izbori za Europski parlament održat će se 26. svibnja.