Pokrenuta kampanja

'Činim dobro, ne prodajem cigarete maloljetnicima'

Slika nije dostupna
Hrvatska obrtnička komora pokrenula je edukativnu kampanju 'Činim dobro, ne prodajem cigarete maloljetnicima'.

Hrvatska obrtnička komora želi informirati svoje članove u sektoru trgovine i ugostiteljstva o zakonskoj obvezi koja zabranjuje te sankcionira prodaju duhanskih proizvoda djeci.

Pušenje maloljetnih osoba ozbiljan je društveni problem u čije rješavanje trebaju biti uključeni brojni dionici pa tako i obrtnici, kazao je predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec na konferenciji za novinare.

HOK je na više od 4.200 mjesta distribuirao plakate, brošure i naljepnice kako bi i kupci i gosti bili upoznati sa zakonskom obvezom.

Naime, zakonom o ograničavanju upotrebe duhanskih proizvoda zabranjeno je prodavati duhanske proizvode maloljetnicima, a kazne za neprovođenje zakona su i do 150 tisuća kuna.

>> HZZO nagradio nepušače!

Kampanju HOK-a podržali su i Ministarstvo zdravlja i Ministarstvo poduzetništva i obrta.

Voditeljica odjela za projekte i programe Ministarstva zdravlja Valerija Stamenić kazala je kako se pušenje danas smatra glavnim izbježivim čimbenikom rizika za zdravlje, a Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da je kod muškaraca i žena ukupno oko 15 posto smrti od bolesti srca i krvnih žila te 30 posto od zloćudnih novotvorina vezano uz pušenje.

U Hrvatskoj je u prosjeku svaka treća odrasla osoba pušač, a posebno je zabrinjavajući podatak o pušenju kod školske djece.

Po podacima Globalnog istraživanja proširenosti navike pušenja mladih u 2011. godini, u Hrvatskoj je prvi put pokušalo pušiti cigarete gotovo četvrtina mladih u dobi do 10 godina.

Ministarstvo zdravlja izradilo je prijedlog akcijskog plana za jačanje nadzora nad duhanom za razdoblje 2012. do 2016. kojim se planira provođenje mjera za jačanje nadzora nad duhanom, a u cilju unapređenja zdravlja stanovništva usvajanjem nepušenja kao zdravijeg načina života, kazala je Stamenić.

Voditeljica službe za razvoj strukovnog obrazovanja i razvoj obrta pri Ministarstvu poduzetništva i obrta Danijela Žagar napominje kako je kampanja primjer društveno odgovornog poduzetništva.(Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook