Brodotrogir od danas nije samo proizvođač brodova, već i prava brodarska tvrtka. Grdosija od kemijskog tankera, Songa Fortuna, zvijezda je trogirskog škvera. Izgrađen je prije devet mjeseci, u prosincu prošle godine, ali danas su ga predali u najam norveškoj tvrtki Blystad Group. Zadovoljni su oni i Uprava škvera.
'Rečeno običnim jezikom, isplati se graditi apartman ako će ti biti pun pet godina, puno za prazno. Tako i sa brodom', kaže direktor Brodotrogira Mateo Tramontana. Na predaju je stigao i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.
'Nisam sanjao da ću biti sretan zbog spuštanja Hrvatske zastave, stavljanja tuđe. Stavljamo zastave zemalja kojima smo prodali ili iznajmili brodove. Zbog toga prije svega čestitka radnicima škvera', kaže ministar.
Kemijski tanker koštao je 43 milijuna dolara, a Norvežani će za njega dnevno plaćati 9 tisuća dolara, i tako sljedećih pet godina. Norvežanima se gradi još jedan tanker. Privatizacija je za sada uspješna, Brodotrogir od brodograditelja postaje i brodovlasnik, u knjizi narudžbi za dvije godine je još sedam brodova.
Hrvatska Libiji gradi brodove za migrante, vrijedne pola milijarde eura
Brod je dug 184 metra, prvo ide prema Ukrajini, a potom u Indiju. Građen je luksuzno, a uživat će i posada koju čine većinom Filipinci, ali ima i sedam Hrvata. Na japanskim tankerima 15 članova posade zna imati jedan WC, ovdje svaki ima svoju sobu, WC i internet.
Dok Brodotrogir slavi, splitsko brodogradilište čeka izmjena ugovora o restrukturiranju.
'Druga alternativa je likvidacija Brodosplita, moramo pomoći da uspiju', kaže Vrdoljak. Radnici o svemu najradije šute.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook