Poznato je da se hrvati nekih stvari ne odriču ni u krizi, a prema trendovima posljednjih godina upravo su nadolazeći blagdani vrijeme najveće potrošnje. Prošle godine u Hrvatskoj je potrošeno oko 11 milijardi kuna na božićnu i novogodišnju kupovinu.
Prema očekivanjima sindikata i analitičara, trošit ćemo jednako novca, ali s obzirom da su cijene značajno narasle kupovat ćemo manje za istu vrijednost. Za mnoge blagdanski stol mora uvijek izgledati bogato, bez obzira na kupovnu moć, no u svemu ostalom, čini se, da smo spremni na alternativu.
>> Pao promet u trgovinama na malo!
Kod građana gotovo jednaki odgovori - novca nema. 'Manje, manje jer su mi manje mogućnosti, puno manje', rekao je jedan kupac. No, iz trgovina rijetko tko izađe bez vrećice pa i Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da će se ove godine u blagdanskom mjesecu potrošiti 11 milijardi kuna. Dakle, isto kao i prošle godine, a u odnosu na 2010. nešto više.
'Unatoč brojnim ograničavajućim čimbenicima kao što su relativno niska očekivanja potrošača, visoka nezaposlenost, stagnacija plaća, mi smo mišljenja da je nužno popularizirati optimizam kao bitnu pretpostavku oporavka i daljnjeg razvoja hrvatskog gospodarstva', rekla je Ivona Bačelić- Grgić iz gospodarske komore.
Sniženja, popusti, akcije već mame kupce. I trgovci su naučili čime privući potrošače, a oni pak mudrije kupovati. U tom smjeru idu i savjeti sindikata. ' Neka pri tome budu razumni u trošenju i troše toliko za koliko znaju da će se moći pokriti i posebna poruka neka pri tome što je više moguće kupuju lokalno, kupuju domaće, kupuju hrvatsko', rekao je Krešimir Sever.
Statistike pokazuju da su se građani posljednjih godina odrekli luksuza. Kupuju najnužnije. Dok su prijašnjih godina kartice bili najčešći oblik plaćanja, sada je to gotovina. 'Obično kupujem na gotovinu, tako da se ne moram sekirati kada dođu računi', rekao je jedan kupac.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook