Blagdanska šoping groznica u punom jeku. Traže se pokloni za najmilije.
"Neka sitnica mala, poklon roditeljima, poklon dragoj osobi. Pošto je kriza ne smijemo puno trošit, moramo gledat za ostatak života, ali neki mali znak pažnje da se kupi", smatra Saša iz Čakovca.
No, troši se sve više, a kad su u pitanju pokloni, štednja je malo kome u planu.
"Koliko god treba da ideja bude dovoljno dobra. Samo da ideju riješimo, ostalo ćemo lakše", tvrdi Roko iz Zagreba.
"Par stotina eura. Ne znam, točno koliko da govorimo u nekim ciframa ne znam, ali vidjet ćemo", smatra Maja.
U kupnju darova će ove godine 80 posto Hrvata i to puno skuplje. 19 posto kupaca na poklone će potrošiti više nego lani. 54 posto planira jednaki trošak. Broj onih koji će za poklone potrošiti iznad 130 eura veći je za 10 posto. Više je i onih koji će potrošiti do 130 eura.
"U prvom tjednu ove godine smo potrošili 60 posto više nego lani. To je službena procjena, porast sa 300 na 600 milijuna. To je djelomično radi povećanja plaća, ali i ljudi više vole trošiti ove godine", procjenjuje ekonomski stručnjak Boris Podobnik.
Većina dio poklona kupuje online, a porastao je i broj onih kojima je šopingmanija pravi stres.
"Je, ne volim se kretat među puno ljudi pa mi je ovo baš jako stresno", kaže Karla iz Osijeka.
No, za troškove nema kočnica. U posljednjih tjedan dana, u trgovinama svaki dan ostavljamo gotovo 100 milijuna eura.
"Nama rapidno raste kupovna moć, ali kad gledate usrednjeno. Tu postoje oni koji puno bolje prolaze i oni lošije. U prosjeku rapidno raste, ali to ne znači da većina ljudi to osjeća na svom džepu", objasnio je Podobnik.
I ova će blagdanska potrošnja biti rekordna, a prema procjenama nadmašit će 3 milijarde i 300 milijuna eura. Ipak, nije sve u poklonima.
"Ja mislim da je smisao Božića druženje s obitelji, ljubav, da se dijeli radost. Da se nađe na okupu na ručku. To je moj smisao Božića, ne da se pokazuje materijalno, nego da se dijeli ljubav", podsjetio nas je sve Saša.
I to je bit blagdana.