Ne postoji dogovor o trasi dijela Jadransko-jonske autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu, no BiH je zainteresirana za projekt i spremna je za dogovor s Hrvatskom kako bi se on što prije realizirao, rečeno je u utorak u Sarajevu iz ureda predsjedatelja Vijeća ministara BiH Vjekoslava Bevande i ministra prometa i komunikacija BiH Damira Hadžića.
Josipović u Makedoniji: Trebali bismo surađivati na nekom velikom projektu
Komentirajući navode koji su se pojavili u nekim medijima kako će Jadransko-jonska autocesta na pravcu od Ploča prema Dubrovniku najvećim dijelom prolaziti kroz teritorij BiH, odnosno kroz Popovo polje, a ne kroz dubrovačko zaleđe, u uredu ministra Hadžića kazali su kako ne postoji takva odluka.
Najavili su kako bi se o svemu trebalo razgovarati na 3. rujna na sljedećoj sjednici Vijeća ministara BiH.
Očekuje se da tada predsjedatelj Vijeća Bevanda podnese izvješće o neformalnom sastanku premijera država regije održanom u ponedjeljak u Cavtatu gdje se, uz ostalo, razgovaralo i o mogućoj gradnji Jadransko-jonske autoceste, od Trsta u Italiji do Kalamate u Grčkoj, kao projektu od zajedničkog interesa.
Hini je pak iz Bevandina ureda izrijekom potvrđeno kako o trasi Jadransko-jonske autoceste u Cavtatu nije bilo nikakva dogovora.
U ministarstvu prometa i komunikacija BiH podsjećaju kako je jedini dokument koji se odnosi na Jadransko-jonsku autocestu odluka o financiranju projektno-studijske dokumentacije donesena još u svibnju 2010. godine, za što je Vijeće ministara BiH tada osiguralo 2,5 milijuna eura.
Ta studija je trebala utvrditi trasu buduće autoceste, no to se do danas nije dogodilo jer se čeka na odluku Hrvatske, kazao je Hini pomoćnik ministra prometa i komunikacija BiH Izet Bajrambašić.
Izvjesno je jedino da bi buduća autocesta iz BiH u Crnu Goru ulazila kod mjesta Nudo u blizini Trebinja, no do danas se ne zna gdje bi ona ulazila u BiH iz Hrvatske.
"Imamo definiranu spojnu točku B, no ne i spojnu točku A i to i dalje čekamo. Pojednostavljeno rečeno, još ne znamo hoće li spoj biti u Počitelju ili ćemo autocestu voditi iz Dubrovnika ka Trebinju", kazao je Bajrambašić.
Spoj u Počitelju značio bi produženje 'Dalmatine' preko graničnog prijelaza Nova sela-Bijača te Međugorja ka istočnom dijelu Hercegovine, odnosno prema Trebinju. Druga je varijanta da Jadransko-jonska autocesta većim dijelom prolazi kroz dubrovačko zaleđe te se od Dubrovnika penje ka Trebinju i dalje vodi ka Crnoj Gori.
'Mi čekamo konačnu odluku Hrvatske a sigurno je da ćemo se nakon toga sve lako dogovoriti', rekao je Bajrambašić.
Što se BiH tiče izvjesno je jedino da bi ona svoj dio koridora na Jadransko-jonskoj autocesti gradila po modelu privatno-javnog partnerstva jer je to sastavni dio odluke iz svibnja 2010. godine.
(Hina)