U 11 sati na tramvajskom okretištu Dolje započelo je otvaranja radova na sljemenskoj žičari, projektu na koji se dugo čekalo. Gradonačelnik Milan Bandić tako je demonstrirao kako i sam može raditi na projektu jer je nedavno dobio dozvolu za upravljanje bagerom.
Prije nego što je sjeo u bager i počeo kopati, Bandić je održao govor u kojem je rekao da je upravljanje bagerom bila njegova ideja.
„To sam namjerno napravio. Ispit za bageristu je ubod komarca u odnosu na ono što sam sve spreman napraviti da ovaj grad ljepše izgleda“, rekao je Bandić na prigodno postavljenoj pozornici.
„Ja sam se rodio daleko, ali me ništa ne može spriječiti da volim ove naše ljude pod Sljemenom i ovaj kraj. Dok god budem mogao govoriti i hodati bez obzira na poteškoće, zadnji atom snage ću potrošiti da pomognem ovom gradu“, rekao je Bandić, dodajući da mu je Zagreb dao sve i da mu on to još nije vratio.
Opet je govorio i o sljemenskom tunelu. „Iskopat ćemo luknju da se možemo pelati dalje tramvajem u Zagorje, da ljudi mogu za 20 minuta s Jelačić-placa na kavu u Stubake“, rekao je Bandić.
Skup, preskup projekt?
Prema prvim procjenama, radovi bi trebali biti gotovi za kratkih 15 mjeseci, odnosno u 2020. godini.
Cijena gradnje sljemenske žičare izazvala je reakcije javnosti i gradskih zastupnika jer je najavljeno da će ova žičara biti jedna od najskupljih u Europi. Gradnja žičare na Matterhornu koštala je 340 milijuna kuna, a ove lokalne, zagrebačke koštat će vrtoglavih 375 milijuna kuna.
U troškovniku stoji kako je sljemenska žičara duga pet kilometara, ima 84 kabine, u jednom satu može prevesti 1500 putnika te košta 54,7 milijuna eura.