OTP banka i Splitska banka su univerzalne banke koje posluju na području cijele Hrvatske. Provedbom koncentracije nastat će novi entitet, banka koja će po veličini tržišnog udjela (iznad 10 posto) biti četvrta banka po snazi u Hrvatskoj, što na nacionalnoj razini stvara dodatni konkurentski pritisak na ostala tri najjača tržišna takmaca – Zagrebačku, Privrednu i Erste banku.
Naime, od sredine 2018. planira se pripajanje Splitske banke OTP banci, a potpuna integracija planira se do kraja 2019.
Prema navodima podnositelja prijave, budući da se cjenovne politike banaka kreiraju na nacionalnoj razini, koncentracija bi zbog pojačanog konkurentskog pritiska, uz daljnje smanjenje nacionalne referentne stope (NRS), mogla dovesti do smanjenja prosječne kamatne stope na tržištu, što bi rezultiralo nižim kamatnim stopama za krajnje korisnike u cijeloj Hrvatskoj.
Provedenom detaljnom analizom svih zaprimljenih podataka, AZTN je utvrdio da će provedba koncentracije imati učinak na mjerodavnom tržištu primanja novčanih depozita i odobravanja kredita i drugih plasmana na području Hrvatske te na području nekih županija.
U okviru analize mjerodavnog tržišta i njegovih pojedinih dijelova, AZTN je utvrdio da će se, promatrano prema parametrima ukupno primljenih štednih depozita i oročenih depozita stanovništva te prema kriteriju plasiranih stambenih i nenamjenskih gotovinskih kredita stanovništvu, tržišni udjeli novoga entiteta - OTP banke - povećati u Splitsko-dalmatinskoj, Dubrovačko-neretvanskoj i Zadarskoj županiji. Riječ je o županijama u kojima su banke – sudionice koncentracije, kako zbog povijesnih razloga vezanih uz njihov nastanak, tako i zbog lojalnosti domicilnih klijenata nekadašnjim lokalnim bankama, već imale snažne tržišne pozicije.
AZTN tvrdi da to neće imati negativni učinak na tržišno natjecanje na tim dijelovima mjerodavnog tržišta zbog snažnog konkurentskog pritiska i ukupne veličine i snage tri najveća konkurenta sudionika koncentracije (oni drže gotovo 60 posto ukupne aktive i primljenih depozita svih banaka u Hrvatskoj).
Uz to, u svim navedenim županijama sa su svojim poslovnicama prisutni i drugi konkurenti, odnosno banke, pa klijenti banaka imaju mogućnost izbora, a ne postoje niti regulatorne zapreke otvaranju novih poslovnica. Dodatno, internet i mobilno bankarstvo predstavljaju rastući kanal distribucije u odnosu na tradicionalne poslovnice što također doprinosi jačanju konkurentskog pritiska na vodećeg takmaca u navedenim tržišnim segmentima u tri županije.
Osim što izravno stječe kontrolu nad Splitskom bankom, provedbom koncentracije OTP banka neizravno stječe i kontrolu nad poduzetnicima SG Leasing, SB Zgrada, SG Osiguranje i SB nekretnine. No, učinci provedbe koncentracije na tržište nekretnina, tržište upravljanja investicijskim fondovima, tržište životnog osiguranja i tržište leasinga neće biti značajni, kaže se u priopćenju AZTN-a.