A paniku podiže i ovotjedno neproduživanje ugovora 40-orici vozača u tvrtki Pevec transporti, jednoj od najvećih u Hrvatskoj. Vozaču u Pevecu s kojim smo razgovarali dan prije isteka ugovora rečeno je da se on neće produžiti. Neisplaćene su ostale i dnevnice. 'Zbog čega od petog mjeseca, to znači do zaključenja kada smo dobili radnu knjižicu, zašto nama ti novci nisu isplačeni? Malo mi to nije jasno', kaže on i dodaje da su mu, po njegovoj procjeni, ostali dužni nekih 16 ili 17 tisuća kuna dnevnica. Isti problem imaju i oni koji su ostali zaposleni. Bjelovarska tvrtka ih je, kažu, zakinula za oko milijun kuna. U Pevecu tvrde, nisu imali izbora.
Eskalacija problema u transportu
'Naše vozače pokušali smo zadržati - i bez 'posla' su u Pevecu više od 6 mjeseci, sada to na žalost više nismo u mogućnosti. S obzirom da smo svojevremeno u tom poduzeću imali odlične rezultate, sigurni smo da je ova situacija privremena', stoji u priopćenju. Posljednji potezi u Pevecu, do sada pojmu dobrog odnosa prema vozačima, samo su dokaz eskalacije problema u kompletnom transportu. Deseci tisuća vozača strepe da će sutra prestati voziti svoje kamione ako Vlada nešto ne učini. Slučaj Pevec je prvi u nizu.
Manje novca i u državnoj blagajni
'Ovaj sindikat pristaje na to i na kraju krajeva jednim dijelom i traži od države da se toj tvrtki u kojoj radi 400 vozača pomogne, ali isključivo pod uvjetom koji smo rekli - kolektivni ugovor. Tražimo da taj vozač od sada pa nadalje zna pod kojim uvjetima radi', kaže Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača. A to se sada ne zna, ni u Pevecu ni kod drugih prijevoznika. U Hrvatskoj je oko 160 tisuća registriranih gospodarskih vozila. Zaobilaženjem zakona manje novca se slijeva i u državnu blagajnu. No, ni jedna Vlada rješavanjem problema vozača do sada se nije ozbiljnije bavila.