Priča o neobičnom automobilu

Anti je spaček promijenio život. Zbog njega je dobio i posao!

Kada je 25-godišnji Zagrepčanin Ante donosio odluku o svom prvom automobilu nije ni slutio koliko će mu to utjecati na život. Sve je počelo kada je u susjedovom dvorištu prvi puta ugledao taj neobični auto – spaček.

U život Ante Šomođija spaček je ušao još u djetinjstvu. 'Prvi susret sa spačekom doživio sam s 13. godina. Ostao sam iznenađen tako čudnim automobilom koji nije ni približno bio nalik niti jednom drugom autu. Da stvar bude bolja, taj je spaček tada bio rastavljen', ispričao je Ante kako je počeo pratiti put ovog Citroenovog vozila s kraja 40-ih godina prošlog stoljeća.

>> Automobil umjetnika, avanturista, ženske emancipacije

'Što se više bližio dan moje odluke oko automobila, to je bilo više dvojbi. Kupiti 'normalan' automobil ili jedan potpuno čudan koji ne poznajete i uopće ne znate koliko je pouzdan, ali vam otvara jedan potpuno novi način života. I u konačnici odluka je bila – spaček!', otkrio je Ante. Kada je postao vlasnikom žuto-plavog spačeka krenulo je upoznavanje ljubitelja tih automobila. 'Tada sam opet doživio šok, ti ljudi su bili poput njihovih automobila, izvan današnjeg društva. Svaki od vlasnika imao je zanimljive priče o svemu što su doživjeli s ovim automobilom. I tada su krenule i moje pustolovine', otkrio je ovaj prvostupnik ekonomije.

Njega je spaček 2008. godine odveo putevima Dunava sve do Crnog mora, a s njim je putovao i u Češku i Francusku gdje su se održali svjetski susreti spačeka. 'Prošavši sve ove puteve s kvarovima koji su se mogli riješiti unutar 30 minuta odlučio sam malo ozbiljnije proučavati spačeke. Tako sam većinu slobodnog vremena provodio u svojoj radioni radeći na autu i polako počeo pomagati i prijateljima s njihovim problemima', ispričao je Ante. Zanimljivo, iako je prvostupnik ekonomije i nikada se nije obučavao za mehaničara Ante je svog spačeka sam sastavio. 'Imam ga sedam godina, ali vozim ga šest – jedna godina mi je trebala da ga složim', otkrio je Ante i dodao da se za spačeka mogu kupiti novi dijelovi.

>> Automobili bez vozača stižu uskoro!

Zahvaljujući tome u njegovoj radioni polako nastaje novi spaček, a s obzirom na dobro snalaženje ispod haube puno je i uštedio jer osnovni model spačeka stoji oko 7.500 eura. 'Roditelji su mislili da će me nakon faksa pustiti volja za spačekom, ali ja sam još više zagrizao. Idući spaček bit će sive boje, žuto-plavu boju sam odabrao kad sam još bio mlad i to mi je tada bilo fora. Danas se najviše sviđa maloj djeci koja ga doživljavaju kao igračku. Sada sam malo ozbiljniji, tko zna, možda se zaposlim u banci', rekao je Ante kroz smijeh i najavio da su mu prve destinacije s novim spačekom Maroko i Španjolska.

Antin spaček može potegnuti i do 110/115 kilometara na sat, no, iznad 90 km/h vožnja više nije ugodna, rekao je Ante. 'Na brzinama većim od 90 ne možete razgovarati u vozilu. Uostalom, kada mi spačekisti putujemo nama se ne žuri, mi smo si to vrijeme odredili za put i nema potrebe za jurnjavom', rekao je Ante. Osim hobija, druženja i prijateljstava spaček je Anti donio i posao. 'Nakon pet godina provedenih u radioni došao je dan kad sam upoznao Louisa Barboura, mehaničara iz Engleske koji je tim autima posvetio 30 godina života i napravio posebnu verziju spačeka, za off road. Tako je započela Louisova i moja suradnja koja traje već dvije godine. Iduće godine Lousi se seli u Hrvatsku i tada spaček počinje biti i moj posao', rekao je Ante i dodao kako njegovi kolege s ekonomije posao u struci traže najmanje godinu i pol dana.

S novim spačekom Ante će u travnju nastupati na natjecanju off road spačeka gdje postoje dvije nagrade. 'Jedna je za najboljeg vozača, a druga za najgoreg koja bi ove godine mogla pasti u moje ruke', našalio se Ante. No, nagrada je jednaka – i najbolji i najgori vozač mora platiti rudnu ostalima.

Osim sportske strane Ante je otkrio i kako spaček djeluje na djevojke. 'Kod većine cura kada dođete po njih sa spačekom nastane šok na njihovom licu: 'Nije to valjda on'. Bilo je i situacija kada su mi tijekom vožnje rekle da ih se sram voziti u tom autu ili čak da moram stati 200 metara prije kafića da ih nitko ne vidi da izlaze iz spačeka. Događalo se i da nisu htjele ući u auto pa su onda radije malo hodale. Ipak, ima i onih kojima se auto sviđa i koje su njime oduševljene pa bi po njemu lijepile cvjetiće', ispričao je Ante.

Bilo da su u pitanju djevojke ili vozne performanse Ante ne dvoji oko budućeg automobila. 'Nakon svega što se dogodilo unutar samo šest godina zbog spačeka mogu mirno donijeti odluku, to je to – spaček zauvijek samnom kroz život', zaključio je Ante.
 

Povezane teme