U MORH-u će zbog kašnjenja zrakoplova tražiti od ukrajinske strane plaćanje penala, samo još nisu izračunali i odlučili koliko će iznositi odštetni zahtjev. Visina penala koji se uobičajeno naplaćuju u ovakvim poslovima u pravilu je 0,4 posto po danu kašnjenja od ukupne vrijednosti posla koja iznosi 14 milijuna eura. Obzirom da avioni kasne osam mjeseci to je već 500.000 eura.
Treba naglasiti da Hrvatska dosad nije platila niti kunu za ovaj posao i neće platiti ništa sve dok i posljednji zrakoplov ne bude potpuno tehnički ispravan.
Očito nemamo sreće s borbenim zrakoplovima. Nakon niza nesreća koje su se dogodile uslijedio je i dugo očekivani remont MIG-ova koji se godinama odgađao. Nakon prepirki koju ponudu odabrati rumunjsku ili ukrajinsku izabrana je ukrajinska koja je bila za trećinu jeftinija i iznosila 13,9 milijuna eura.
Neispravni avioni: Pilot objasnio zašto mu se MIG ugasio na 13.000 metara
Ugovor s ukrajinskom državnom tvrtkom sklopljen je prije točno godinu dana. Dogovoreno je da Hrvati dokupe pet ukrajinskih MiG-ova 21 i remontiraju sedam svojih. Problem je što je ugovor jamčio dolazak prvih triju zrakoplova do 15. listopada 2013.
Posao su pratile i velike afere - MORH su prozivali da pogoduje Ukrajincima, bivši zapovjednici i danas ponavljaju da je zbog tog posla ugrožena nacionalna sigurnost jer Hrvatska nema s čim štititi svoj zračni prostor. Zbog svega toga, ali posebno zbog poreznih obveznika koji će na kraju to i platiti MORH bi trebao što hitnije obavijestiti javnost o svojim budućim potezima.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook