Ili da se izbaci sporni kadar

Aktivistice za obustavu prikazivanja spornog spota

Slika nije dostupna
Aktivistice Ženske mreže Hrvatske, Petre - Mreže za prevenciju i eliminaciju trgovanja ženama i djecom i Autonomne ženske kuće Zagreb danas su na konferenciji za novinare poduprle prijedlog predsjednice Vlade RH Jadranke Kosor da se sporni kadar izbaci iz promidžbenog spota Hrvatske kao turističke zemlje.

Aktivistice su od Hrvatske turističke zajednice (HTZ) zatražile da odmah zaustavi prikazivanje spota u originalnoj verziji u inozemstvu i Hrvatskoj ili da se iz njega izbaci sporni kadar, 'komad ženskog tijela' koji ženu dovodi u poziciju da bude objekt, a ne subjekt. Također su najavile da će danas Programskome vijeću Hrvatske radiotelevizije poslati pismo zbog nezadovoljstva reagiranjem javnog medija na spot. Izrazile su nezadovoljstvo i praćenjem drugih medija te objavljenom slikom uz komentar u jednom dnevnim novinama koja je, kako je rečeno, na rubu pedofilije.

'Autonomna ženska kuća Zagreb izražava zgražanje prikazanim spotom koji navodno promovira Hrvatsku kao turističku zemlju. Spot se emitira na CNN-u i BBC-u. To je u potpunosti neprihvatljivo jer spot promovira seks-turizam', a uz to ga, kako je istaknula aktivistica Autonomne ženske kuće Zagreb Neva Toelle, financiraju porezne obveznice i obveznici Republike Hrvatske. Izvršna direktorica Centra za ženske studije Rada Borić smatra da se danas, u 21. stoljeću, neprimjereno prikazuju žene, koje su emancipirane, radne i koje su se mogle u jednom turističkom spotu drugačije prikazati. Rekla je da u Hrvatskoj imamo žene koje osvajaju Himalaju, jedriličarke, žene koje rone, penju se po planinama.

>> AŽKZ: Žensko tijelo je seksistička promidžba

Ustvrdila je da je u spotu 'prikazan komad ženskoga tijela', a dio tijela nije osoba, te da je "seksizam upravo način na koji se žena prikazuje kao objekt s različitim implikacijama". Koordinatorica Petre - Mreže za prevenciju i eliminaciju trgovanja ženama i djecom Đurđica Kolarec rekla je da je Jadranka Kosor do dužnosti premijerke bila predsjednica Nacionalnog odbora za suzbijanje trgovanja ljudima i vrlo je svjesna koje mogu biti implikacije takvog prikazivanja žena. U Hrvatskoj je od 2002. do danas identificirano 76 žrtava trgovanja ljudima, među kojima je 80 posto žena, a od njih je 30 posto hrvatskih državljanki. Trgovanje postoji i unutar Hrvatske, a ne samo preko granice, a ovaj spot na neki je način poziv na to i na seks-turizam, rekla je. Upitala je zašto se nismo ugledali na Island, koji je prije mjesec dana zabranio striptiz-klubove jer ne dopuštaju da se žene tretiraju kao objekti muške požude. (Hina)