Od oko 10 tisuća vozila koja su stigla na provjeru kočnica, svjetala, motora, ispušnih sustava, polovica pravi tehnički pregled ne bi prošla. Najčešći nedostatak - problem s kočnicama.
Ukupno gledajući, od vozila koja svake godine pristupe tehničkom pregledu, 20 posto mora na servis. Svako peto vozilo na hrvatskim cestama je neispravno.
'Tehnički pregled vozila jedan je od ključnih elemenata sigurnosti cestovnog prometa. Sam po sebi nije dovoljna, potrebno je da vlasnici tokom cijele godine obraćaju pažnju na ispravnost vozila, i to u kontekstu redovnog održavanja', ističe Igor Šiško iz HAK-a.
'Ako imate neispravno vozilo, neminovno je da mora doći do nezgode', kaže Petar Adamović iz stanice za tehnički pregled vozila.
Kočnice najveći problem
'Auto u prometu mora biti ispravan. To je moje mišljenje i evo ga, došao sam dan ranije nego što treba. To je sigurnost, pregled kočnica, sustava okretanja volana', ističe Berislav Jandrić, vozač. 'Kad smo bolesni idemo liječniku, kad je auto neispravan, moramo ići mehaničaru. I priča je gotova', dodaje.
Od gotovo 10 tisuća vozila koja su stigla na provjeru kočnica, svjetala, motora - najveći problem bile su - kočnice. Kod svakog petog automobila. 'Većinom dolaze s neispravnim svjetlima, mehanička oštećenja, kočenja uređaja. Ako imate neispravno vozilo, neminovno je da mora doći do nezgode', rekao nam je Petar Adamović iz stanice za tehnički pregled.
Europski prosjek
140 tisuća neregistriranih vozila na cestama. 121 prometna nesreća u kojoj su sudjelovali. Tehnički pregled, registracija, osiguranje, olakša novčanik za oko iznose 3 tisuće kuna. Ili iz džepa ide 700 kuna za neispravno vozilo. Od 5 do 20 tisuća za vožnju neregistriranog automobila.
'Vozimo neispravna vozila na razini iskustva i prakse EU, naš prosjek godišnji je 20 posto neispravnih vozila', istaknuo je Igor Šiško iz HAK-a. Sigurnost u prometu ovisi o ispravnim vozilima. No vlasnici bi o njihovoj ispravnosti trebali voditi računa svaki dan, ne samo jednom na godinu, kada zakon nalaže.