Hrvatske željeznice

Afera za aferom, nikako do dobre reputacije

Slika nije dostupna
Kriznu godinu, imat će i USKOK. Navodno je ostao praznog novčanika. Sve češći slučajevi mita i korupcije u procesu dokazivanja zamrznuli su USKOK-ov novac. A nove akcije tek čekaju. Afera za aferom u Hrvatskim željeznicama. Najveći državni gubitnik nikako da stekne dobru reputaciju.

Naš sugovornik Željko je strojovođa. Radi već desetljećima u Hrvatskim željeznicama koje zapošljavaju 14 tisuća ljudi. Kaže, voli svoj posao. Mjesečna primanja redovito stižu. Za njegovu obitelj to je najvažnije. Uz naporan posao nema vremena razmišljati o aferama koje tresu HŽ. 'Mi samo želimo pošteno odraditi svoje, da zaradimo svoju plaću, a na pretpostavljenima je da riješe te probleme', smatra Željko Škrablin.

Državna revizija stalno barata negativnim izvješćima. Pronevjere, sumnjivi poslovi bez natječaja - u pitanju su milijuni i milijuni državnog novca. A kako se čini, mnogi su ga u HŽ-u stavili u džep. USKOK i policija provode istrage. Vrijeme prolazi u njihovom slučaju u pitanju su godine, a konkretnih rezultata nema.

Slučaj Kobak ponovno je podigao prašinu. Ovaj put ne zbog optičkih kablova, već pokušaja krađe tri milijuna eura. A krađa se na kraju navodno nije dogodila jer je Hrvatska odbila riješiti problem duga sa Srbijom. I posao je propao. Dok se spominju vrtoglave cifre, djelatnici HŽ-a sanjaju o jednom. 'Svakog od nas strojovođe san je da dobije bolju lokomotivu, da može bolje raditi, uvjeti rada da su bolji nego što jesu', dodaje Željko.

Na modernizaciju i bolje uvjete još će morati pričekati, iako od države HŽ dobiva milijune svake godine. I dok radnici, poput Željka, zbrajaju kilometre i kilometre puta krupne ribe kolo vode. Novac nestaje, posljedica nema. Ni stalne smjene u vrhu HŽ-a taj problem, čini se, ne mogu riješiti.