Jedan od eksperata je i Greg Nugent, voditelj odjela za marketing i komunikacije (Head of Brand and Communications) na Olimpijskim igrama u Londonu 2012.
Greg se pridružio timu London 2012. u svibnju 2009. te je svojim dolaskom unaprijedio nekoliko timova u organizaciji, unutar odjela za marketing, odjela za upravljanje markom i kulturom (brand management and culture) kao i „Look“ , dizajnerski tim, istraživački tim te tim koji je planirao Games spectator experience. Ranije je radio kao senior marketer u Weetabix-u, GSK, Eurostar-u kao i u fondu The Prince's Charities na čelu s Princom od Walesa.
Ekskluzivno za Dnevnik.hr Greg je podijelio svoje viđenje Olimpijskih igara, trenutnih trendova u marketingu te što misli o najočekivanijem marketing događaju u Hrvatskoj.
Kako ste počeli raditi u odjelu za marketing na londonskim olimpijskim igrama?
Moja prijašnja uloga u Eurostar-u bila je voditi marketing i kampanju za otvaranje željezničke pruge “High Speed 1” i “St Pancras International”. Potom sam zamoljen od strane Princa od Walesa da vodim projekt kao CEO u Clarence House gdje smo oformili “Start”, dobrotvorno društvo koje je nastalo kako bismo združili posao i unaprijedili rad. Početkom 2009. Paul Deighton, CEO u organizacijskom odboru za Olimpijske igre u Londonu (LOCOG) pozvao me i zamolio da postavim marketing tim u odboru. Jednostavno, to je prilika koja se ne propušta pa sam je zgrabio.
Olimpijske igre u Londonu bile su prve u novom razdoblju procvata društvenih medija. Kako se taj pomak u tehnologiji osjetio u kontekstu vođenja OI u Londonu?
Sve poznate tržišne marke danas moraju prigrliti digitalno i priliku koja im je pružena tehnologijskim inovacijama, a u kontekstu OI i Paraolimpijskih igara nije drugačije. Jasno je da London 2012. kao događaj imao veliki angažman online te odjek u socijalnim medijima. Tim za društvene medije prihvatio je takav način rada i obavio izvrstan posao te naučio kako pretvoriti priliku u moćne diskusije o Igrama u Londonu. Bitno je da su zadovoljene sve marketinške osnove, a smatram da su, kada je riječ o Londonu, bile u potpunosti zadovoljene. Prikupili smo mnogo podataka i s time izgradili pravu kampanju kako bismo pokrenuli ljude i postigli da se svi uključe u rad i pridruže kampanji. Osim toga našli smo i druge načine kako bismo prikupili ljude, od volontiranja, do izbora lokalnog vođe ili gledanja kako se pali olimpijski plamen.
Kada je osvanuo logo Olimpijskih igara u Londonu, pojavile su se i neke kritike oko izgleda istog. Kako ste prevladali te kritike?
Tijekom igara zaposlili smo stotine istraživača koji su se raspitivali kod ljudi širom Britanije i bilježili njihova mišljenja o Olimpijskim igrama, a mi bismo onda svake noći pregledavali dobivene informacije i s obzirom na njih već smo sljedeći dan radili na tome da poboljšamo našu ponudu. Dok smo se bavili time razvili smo pravu strast za slušanje ljudi te popravili što je trebalo i zadržali ono što se ljudima svidjelo. Iskreno mogu vam reći da je jedan od hitova na OI bio naš “”Look“ i nismo primili ni jednu lošu kritiku za dizajn ili logo. Bio je to jedan primjerak inovacije u stvaranju brenda i što ga je više ljudi vidjelo to smo više pohvala dobili.
U usporedbi s drugim olimpijskim igrama, što mislite po čemu je marketing na londonskim OI bio jedinstven?
Mislim da smo napravili 'igre za svakoga' i mislim da ih je to učinilo različitim od drugih OI ili Paraolimpijada. Blisko smo surađivali s Međunarodnim olimpijskim odborom kako bismo gledateljima pružili nezaboravno iskustvo i to ne samo onima s kartama već i onima koji su kilometrima daleko i nisu imali priliku sudjelovati na samom događaju. Postali smo prvi organizacijski odbor koji gledatelje također ima i kao klijente i zbog toga smo se fokusirali na izgradnju izvanrednog korisničkog iskustva za svakoga. Smatram da će se i buduće Olimpijske igre i Paraolimpijske igre fokusirati na to što su OI u Londonu ostavile kao nasljeđe.
Koja je najveća lekcija koju ste naučili radeći kao voditelj marketinga na Olimpijadi?
Stvorite jedinstvenu viziju koja će povezati sve (ljude, posjetitelje). Izgradite snažnu priču i ispričajte je. Budite spremni zaustaviti se i slušati da li vaša poruka djeluje.
Prihvatite podatke i koristite ih strateški. Budite originalni u svom kreativnom mišljenju. Nema smisla biti neoriginalan.
Koje je vaše najljepše sjećanje na rad kao marketinški voditelj na Olimpijskim igrama?
Sportsko. Neću nikada zaboraviti kako je naš Mo Farah pobijedio na 10 000 metara na olimpijskom stadionu. Nešto se posebno dogodilo te večeri i ja sam uvjeren da nećemo tako skoro vidjeti toliko inspirativnu večer u sportu. Bio sam sretan što mogu biti dio toga.
Kružile su priče da ćete nakon OI raditi za kampanju Baracka Obame. Je li to istina? Što mislite o Obaminoj kampanji?
Volontirao sam u Obaminoj kampanji i na taj način sam dobio uvid u to što znači raditi u njihovom timu. Radio sam u centru njujorške Phone banke i svaki dan nazivao veliki broj Amerikanaca kako bih bio siguran da će izaći na glasovanje. Volio sam svaku minutu u svom radu tamo i to je bila jedna nezaboravna godina za mene. Obamin tim je bio izvanredan; radili su s jasnom vizijom, jasnim strategijama, izgradili visoko integriranu kampanju koja pokreće i motivira. Ono što me se najviše dojmilo je bio njihov pristup podacima, iskoristili su ih najbolje, u svoju prednost I time nas sve puno naučili.
Koji je vaš savjet za marketinške voditelje velikih događaja? Koji je ključ uspjeha?
Mislite puno, pronalazite nove ideje. Budite inovativni i originalno osmislite kako ćete voditi vaš događaj. Prihvatite osnove i učinite sve što možete kako biste integrirali svoj rad u jednu skladnu kampanju. Previše brendova danas ima previše diskusija; imajte jednu.
Sljedećeg ožujka posjetiti ćete Hrvatsku i predstavljati na najvećem marketinškom događaju na tim prostorima. Možete li nam reći nešto više o svojoj prezentaciji?
Uzbuđen sam zbog svog putovanja u Hrvatsku. Mislim da ću se usredotočiti na lekcije koje sam naučio vodeći odjel marketinga na OI u Londonu i kako one mogu pomoći svakom brendu ili u organizaciji velikog događaja.
Marketing kingdom održati će se 14. i 15. ožujka 2013. u Zagrebu u organizaciji organizacije sa sjedištem u Dubaiju, P World u suradnji s vodećom hrvatskom agencijom za društvene medije iSTUDIO.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook