Drugi krug

Drugi krug privatizacije brodogradilišta 15. veljače

Slika nije dostupna
Hrvatska Vlada utvrdila je danas obvezne uvjete natječaja za drugi krug privatizacije hrvatskih brodogradilišta i suglasila se s tekstovima sporazuma o uređenju imovinsko-pravnih pitanja između države i brodogradilišta, a ti će sporazumi, kako je istaknuto na sjednici, smanjiti troškove restrukturiranja brodogradilišta.

Natječaji za privatizaciju šest brodogradilišta bit će raspisani do 15. veljače i trajat će 60 dana. Uvjeti natječaja praktično su isti kao i u prvom krugu, dodatno su objašnjeni neki detalji, rekao je ministar gospodarstva Đuro Popijač, koji posebno ističe rješavanje pitanje vlasništva na nekretninama na pomorskom dobru. Dogovoren je mehanizam smanjenja troškova restrukturiranja i to kompenzacijom za do sada neriješena imovinska-pravna pitanja, kazao je. Tako država i brodogradilišta sporazumima o uređenju imovinsko-pravnih odnosa vrše prebijanje međusobnih potraživanja - naknada države za nekretnine na pomorskom dobru, a riječ je o ukupno osam milijardi kuna, prebija se s potraživanjima koja država ima od brodogradilišta po osnovu plaćenih protestiranih jamstva i kredita osiguranih državnim jamstvima koja će preuzeti država u postupku privatizacije te drugih potraživanja.

>> Do sredine veljače natječaj za drugi krug privatizacije brodogradilišta

Prema sporazumima, procjenjena vrijednost za nekretnine riječkom 3. maju iznosi 3,2 milijarde kuna, Brodograđevnoj industriji Split 2,69 milijardi kuna, Uljaniku 1,04 milijarde kuna, Brodotrogiru 634,3 milijuna kuna, Brodogradilištu Kraljevica 368,6 milijuna kuna i Brodosplitu-Brodogradilištu specijalnih objekata 83,4 milijuna kuna. 'Željeli smo pravnim putem riješiti pitanje vlasništva nekretnina na pomorskom dobru kako bi potencijalni kupci stekli pravi uvid u stanje vlasništva', rekao je Popijač. Napominje kako su stručne službe Europske komisije i odgovarajuće hrvatske službe prihvatile pravnu dokumentaciju i dogovoreno je da se za iznos naknade smanje troškovi restrukturiranja brodogradilišta. 'To značajno smanjuje vlastite troškove restrukturiranja', rekao je Popijač po kojemu je to i ključni element, koji u prvom krugu nije bio usuglašen s Europskom komsijom, a omogućuje da se u drugom krugu ponude povoljniji uvjeti nego do sada.

 

Obveznim uvjetima natječaja, naime, predviđeno je da vlastiti udio potencijalnih kupaca brodogradilišta bude najmanje 40 posto. 'Učinili smo sve što je moguće da se ovaj krug privatizacije učini atraktivnim i možemo očekivati pravi i ozbiljan interes ozbiljnih investitora', kazao je. Potpredsjednik Vlade i ministar financija Ivan Šuker navodi koliko će brodogradnja koštati porezne obveznike - ove godine na naplatu stiže 4,5 milijardi kuna kredita pokrivenih državnim jamstvima, a u nekoliko narednih godina na naplatu stiže 12,5 do 13 milijardi kuna takvih kredita. No, da se išlo u stečaj brodogradilišta, dodaje, iznos bi bio još oko dvije milijarde kuna veći. Ministar Popijač podsjetio je kako su u prvom krugu neki ponuditelji tvrdili da se stanje u brodogradilištima bitno razlikuje u odnosu na dokumente, te najavio da će potencijalnim ponuditeljima u 'data roomu' biti dostupni podaci na dan 31. prosinca prošle godine, ali će uprave krajem veljače i ožujka dati najnovije podatke na mjesečnoj razini.