Gaćina je rekao da je Hrvatska, po cijenama telekomunikacijskih usluga, u trendu zemalja EU, da su cijene usluga u zadnje četiri godine pale za 13 posto za male korisnike, 22 posto za srednje i 26 posto za velike korisnike.
Pojeftinjenje usluga posebno se vidi u mobilnoj telefoniji, nakon ulaska trećeg operatera - cijene su pale za 23 posto za male korisnike, 37 posto za srednje i 46 posto za velike korisnike.
Učinci tog pojeftinjenja, ističe Gaćina, vidi se i u podatku da je broj korisnika mobilne telefonije prešao 100 posto, odnosno da su mobiteli dostupni svakom građanu.
Agencija, kazao je, nije zadovoljna razvojem široko-pojasnog pristupa internetu, budući da Hrvatska i dalje, zbog kašnjenja u liberalizaciji telekomunikacijskog tržišta, uvelike kasni za članicama EU.
Nezadovoljstvo je izrazio zbog, kako je rekao, sve sofisticiranijim načinima prijevara i obmana korisnika, budući da operateri ne poštuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača o obvezi osnivanja profesionalnih odjela za zaštitu korisnika.
Nezadovoljan je, kaže, i preniskim investicijskim ulaganjima u razvoj telekomunikacijskog tržišta, navodeći primjer da vodeći operater HT koristi infrastruktutu koja je izgrađena 1990-ih godina, te da je zbog birokratskih prepreka na lokalnoj razini nepotrošeno ostalo 500 milijuna kuna planiranih za investicije.
Izvješće su podržali svi klubovi, pozdravivši učinke liberalizacije telekomunikacijskog tržišta, ali i istaknuli da taj proces još nije gotov te da mora rezultirati još nižim cijenama usluga.
Gordan Maras (SDP) rekao je da hrvatski građani još uvijek plaćaju previsoku cijenu usluga, te da nije dovoljno hvaliti se kako je po cijeni telekomunikacijskih usluga Hrvatska u trendu članica EU, budući da plaće u Hrvatskoj čine 27 posto prosječne plaće u EU.
Agencija bi, drži, trebala svim operaterima omogućiti jednake uvjete u korištenju distribucijsko-telekomunikacijskih kanala (DTK).
Miroslav Škoro (HDZ) također je pozdravio liberalizaciju telekomunikacijskog tržišta. "Dok cijene roba i usluga u Hrvatskoj rastu, cijene telekomunikacijskih usluga padaju, što možemo zahvaliti liberalizaciji", rekao je.
Škoro je pozdravio i rast broj korisnika široko-pojasnog pristupa internetu (korisnika je danas 8,7 posto), uvjeren da će se dosadašnjim tempom rasta dosegnuti cilj od 12 posto korisnika.
Zastupnici su kratko raspravili i Izvješće o radu Vijeća za poštanske usluge u 2007., kojemu se usprotivio HNS, čiji je Goran Beus Richembergh za to Vijeće rekao da je "najlošije od svih regulatornih tijela, s visokom dozom sporosti i neažurnosti".