Kalmeta je kazao da su spomenuta ulaganja od 18,5 milijardi kuna samo potencijalna raspoloživa sredstva, koja se temelje na proračunskim izdvajanjima i jamstvima, a da očekuje i puno veća sredstva iz predpristupnih fondova EU od planiranih.
Rekao je da se petogodišnjim planom želi dati dodatni značaj
željezničkom prometu kao jednom od stupova konkurentnosti Hrvatske i njezinog gospodarstva, te da se, nakon više od desetljeća zapuštenosti i niskih ulaganja u infrastrukturu, željeznički promet modernizira i restrukturira.
Kalmeta je izvijestio da Europska komisija predviđa da će se
željeznički promet na jugoistoku Europe povećati za više od 50 posto, te da se stoga Hrvatska mora pozicionirati i iskoristiti svoju željeznicu u razvoj gospodarstva, posebno kroz izvoz.
"Hrvatska to ne smije dočekati nespremna", rekao je, istaknuvši kako autoceste ne mogu zamijeniti željeznicu kada je u pitanju
gospodarstvo.
Programom se predviđa gradnja novih, posebno nizinskih pruga, modernizacija postojećih, gradnja gradskih i prigradskih pruga,
nabavka novih, modernih vagona i lokomotiva.
O prijedlogu Nacionalnog programa raspravljaju saborski klubovi.