Ne zbog straha nego zbog skupoće

Sve manje letova avionima

Slika nije dostupna
Sve manje ljudi putuje zrakoplovom, ali ne zbog straha, nego skupoće. Svjetske zrakoplovne kompanije samo su lani zabilježile gubitak od deset milijardi dolara. Sve se to osjeća i u Dubrovniku, najvećoj hrvatskoj avio - destinaciji.

Broj putnika se smanjuje, a troškovi povećavaju. Krizi, koja je zahvatila avioprijevoznike, ne nazire se kraj. 'Nitko od avio prijevoznika pojedinačno ne može imati neka predviđanja, jer se sa ovakvom krizom još nismo susreli', rekao je Ulrich Schulte-Strathaus, glavni tajnik europske udruge avioprijevoznika. 'Ako smo do sada mogli govoriti o nečemu kao krizi sa V efektom - dakle nagli pad, pa nagli rast; ili U efektom, ovu smo definirali kao krizu koja ima oblik žlice', rekao je Ivan Mišetić, glavni direktor Croatia Airlinesa. Kriza zrakoplovstva širi se polako i na druga područja. To će osjetiti i Dubrovnik, grad koji je, zbog nedostatka autocesta, osuđen na zrakoplovni promet.

'Tako se ne možemo usporediti s onima kojima imaju rast, kao na primjer Turska, zbog razloga što oni imaju posebne mjere, posebne cijene i posebne poticaje', rekao je Tonči Peović, direktor dubrovačke zračne luke. Avioprijevoznici planiraju projekt. 'Jedinstvo europsko nebo', što bi trebalo smanjiti dužine letenja te osigurati niže cijene kontrole leta. Cijene karata, pak, neće se smanjivati. Umjesto toga, domaće kompanije će pojačati svoje promidžbene aktivnosti.

Nemaju rješenje za krizu

I promet čarter letovima je sve manji, dok je promet low-cost letovima u porastu. Čarter-putnici u Dubrovniku ostaju više dana, dok putnici sa low-cost letovima ostaju u prosijeku dan ili dva. 'Za destinaciju bi bilo bolje da imamo goste koji stoje sedam dana, troše sedam dana i plaćaju hotel sedam dana', rekao je Peović. Avioprijevoznici za trenutačnu krizu nemaju rješenje. Jedina im je želja maksimalno smanjiti troškove, dok im ja zacrtani cilj godinu zaključiti sa lanjskim rezultatima.