Pod šestinskim suncobranima na zagrebačkom Dolcu sunča se hrana iz cijelog svijeta. Tu su i dalmatinski, ali i izraelski kiwi. 12 kuna za domaći, upola manje za uvozni. Izvan sezone na tržnicama se teško preživljava s hrvatskim voćem.
Domaćih proizvoda nedostaje i u trgovinama. Jednostavno se ne proizvodi dovoljno, pa su i cijene na policama više od uvoznih. Zato mnoge domaće tvrtke proizvodnju sele preko granica gdje je jeftinije. 'Najbolje je kada bi se sva proizvodnja mogla odvijati u vlastitoj zemlji, kao što su Francuzi sada pozvali da se automobili proizvode u njihovoj zemlji. Ali to je na globalnom tržištu nemoguće ostvariti', kaže Milica Rakuša Martulaš iz Sektora za trgovinu, HGK.
Hrvatski izvoz pada, a pada i uvoz. No hrvatski proizvodi još su uvijek skuplji od uvoznih, pa se od domaćih tvrtki očekuje snižavanje cijena. Hrvatsko se sve više kupuje. A kupovalo bi se zasigurno i više, kada bi se u kriznoj godini, osim kvalitetom, hrvatski proizvodi kupcima konkurirali i cijenom.