Veliki uspjeh

Stega Tisak osvojio vrijednu strukovnu nagradu The best of Show

Slika nije dostupna
Stega Tisak u jakoj konkurenciji osvojio strukovnu nagradu The Best of Show za tisak i izradu knjige Metaphoria u sklopu drugog festivala tiska PRINT.Fest 2017. Tim smo povodom razgovarali s direktorom Stega Tiska Markom Štritofom.

Stega Tisak su u suradnji s nezavisnim studijem za dizajn i komunikacije "Sonda" napravili nesvakidašnji proizvod – knjigu Metaphoria koja je spoj dizajnerske vizije i tehničkih mogućnosti. Višemjesečni zajednički napor ovog dueta prepoznat je kao najbolji u kategoriji Reprezentativnog tiskarskog proizvoda u sklopu drugog festivala tiska PRINT.Fest 2017. Posebna po svom vizualnom rješenju i konstrukciji Metaphoria je uspješno odgovorila na postavljene izazove te je potvrdila da hrvatski proizvod može konkurirati visokim kriterijima Europskog tržišta.

U razgovoru s direktorom Stega Tiska Markom Štritofom otkrili smo koje su kvalitete i ulaganja omogućila uspješno poslovanje tiskare i nakon 25 godina suočavanja s najzahtjevnijim izazovima.

Kako biste opisali knjigu Metaphoria nekome tko je prvi puta uzima u ruke?

Metaphoria predstavlja virtualni svijet, smješten u izložbeni prostor napuštene zgrade, koja mataforički rečeno predstavlja grad Atenu.  Knjiga je kao i drevni Grčki grad po svojoj umjetničkoj crti i tehnološkoj koncepciji poveznica arhaičnog i urbanog svijeta, spoj tradicije i modernog. Sama kategorija reprezentativnog tiskarskog proizvoda možda najbolje opisuje o kakvom se proizvodu radi, i koliko je za tako izniman projekt važna tiskara. Obzirom na našu specijalizaciju u segmentu najzahtjevnijih tiskarskih usluga, naši klijenti mogu biti sigurni su da se u potpunosti mogu osloniti na našu uslugu u svim područjima koja osim gotovog proizvoda obuhvaćaju savjetovanje, grafičku pripremu i u konačnici realizaciju i najzahtjevnijih kreativnih ideja kakva je i Metaphoria.

Po kojim se tehnološkim karakteristikama knjiga Metaphoria izdvojila od ostalih u konkurenciji na Print.fest-u?

Knjiga Metaphoria se po svom obliku izdvaja pravilno ravnim, čistim linijama, potom direktnim tiskom zlatne folije na sirovu ljepenku (kod tvrdog uveza uobičajena je praksa kasiranja otisnute presvlake na sirovu ljepenku). Ručni uvez sa otvorenim hrbtom, vidljivo prošaranim žuto-plavim koncem izdvaja ju zasigurno od ostalih primjeraka. Knjigu karakterizira raznolika unutrašnjost: izrađena je na tri vrste i gramature skupocijenog papira premijum kvalitete. Dijelovi knjige su tiskani na pausu koji se također i stancao (rezao), korištene su spotne boje (Pantone BLUE 072 + Pantone 803 + Pantone 871)... Metaphoria je po svom vizualnom rješenju i tehničkoj konstrukciji uspješno odgovorila na postavljene izazove te je potvrdila da hrvatski proizvod može konkurirati visokim kriterijima zahtjevnog Europskog tržišta.

3. Je li bilo zamišljenih ideja koje niste mogli realizirati u protekloj godini?

Stega je prepoznata kao tiskara koja može odgovoriti i na najzahtjevnije ideje. Osim Metaphorie izuzetno smo ponosni na brojne vrlo zahtjevne proizvode koji svakodnevno izlaze iz naše proizvodnje. Svaka knjiga, monografija ili company profile unikat je i svojevrsno umjetničko djelo. U našem poslu nema copy paste-a.

4. Koliko često kao tiskara dobivate projekte u kojima možete realizirati svoj kreativni i tehnološki potencijal?

Baš zato što smo na tržištu pozicionirani kao tiskara koja u svom sustavu ima stručnjake s kojima klijenti mogu ostvariti sve svoje zamisli, redovno imamo specifične zahtjeve. Jedan od aktualnih vrlo zahtjevnih projekata je i suradnja sa HURA-om na ovogodišnjim Danima komunikacija, koju smatramo izuzetno važnom, jer prezentiramo ne samo Stega tisak, već i struku u svim njezinim zahtjevnim segmentima i to mogu reći najzahtjevnijim klijentima.

5. Istaknite koje su to tehnologije na koje ste kao tiskara posebno ponosni, i po čemu se Stega izdvaja od ostalih hrvatskih tiskara?

Tiskarski proizvodi su zaista svuda oko nas, a surađujući sa najzahtjevnijim i najjačim oglašivačkim agencijama, kreativnim direktorima i jasno klijentima u direktnom poslovnom odnosu, možemo sa sigurnošću reći da je tiskarski proizvod važan i neizbježan alat komunikacije s tržištem. Posebno u području direktnog marketinga i product placement-a. Knjige, plakati, katalozi, brošure, letci, sredstava direktne komunikacije za prodajna mjesta doslovno su svuda oko nas. Stega je jedna od prvih tiskara koja je uvela sve certifikate i koja od samih početaka polaže veliku pažnju na najviše poslovne i ekološke standarde i koja je bila među prvima koji su se odvažili i upustili u ozbiljne investicije u novi pogon i nove tehnologije. Točnije tiskarski stroj najnovije generacije KBA RO 105-5+L+2ALV, s in-line praćejem obojenja, povećanjem kvalitete i produktivnosti, a sve s ciljem kontinuiranog praćenja potreba Klijenata i još više efikasnosti.

6. Kako hrvatske tiskare kotiraju izvan granica?

Stega u svom portfogliu ima brojne inozemne klijente koji ostaju naši stalni klijenti, što potvrđuje činjenicu da Hrvatske tiskare uostalom kao i drugi Hrvatski proizvodi i usluge ravnopravno mogu u svaku utakmicu na bilo kojem tržištu.  U sklopu Dana komunikacija osim podrške u svim segmentima tiskarskih proizvoda, Stega je pokrovitelj natjecanja Young Lions Croatia, važnog za mlade talentirane kreativce jer im pobjeda otvara mogućnost odmjeravanja snaga s kolegama iz čitavog svijeta. I na taj način potvrđujemo kredibilitet svih hrvatskih izvoznih potencijala i u kontekstu integriranih tržišnih komunikacija, u kojima je i tiskarski proizvod nezaobilazan alat komunikacije.