Za Josipu i Mateu posao traje 24 sata dnevno. Majka i kćer vode veliki tekstilni biznis. Proizvode i dizajniraju odjeću za skoro sve grane industrije u državi. Dok veliki tekstilci uglavnom propadaju Josipa i Matea malo po malo šire posao. Tajna uspješnosti? Raspoređivanje rizika na više povezanih djelatnosti.
'Ako ne ide šivanje u datom momentu ići će vam praonica, ako ne ide praonica ići će šivanje zavjesa po mjeri. Ako to ne ide, onda ćete naći nove segmente, uslugu šivanja ili bilo što, ali u svakom slučaju mora se stalno istraživati', kaže Josipa.
Kaže da recesiju treba shvaćati kao priliku za proboj, a ne kao problem. Glavni razlog propasti većine domaćih tekstilaca bilo je nerealno zaduživanje. U ovoj proizvodnji toga nema. Po školskom principu investiranje ide samo iz prihoda. 'Moguće je. To je dugogodišnje financiranje po segmentima i isključivo kako prihodujem tako i ulažem i uz pomoć potpora koje dobivamo', kaže Josipa.
>> Četiri ključne greške koje mladi poduzetnici često rade
Posljednju novčanu potporu dobila je od EBRD-a koji potiče žene vlasnice biznisa. A kreiranje dobrog imidža obiteljskog posla još je jedan faktor uspješnosti u krizi. 'Bavim se marketingom u firmi. To sam i diplomirala na ekonomskom fakultetu. Web sad radimo, pa i web shop pokušavamo osposobiti. Na društvenim smo mrežama prisutni', kaže Matea.
Ovakve male tvrtke ključ su uspjeha njemačkog gospodarstva. Formula je jednostavna: znanje, taktika i racionalnost. Još samo par tisuća ovakvih i gospodarstvo će sigurno rasti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook