Taj novac zacijelo možete pametnije uložiti. No trenutak nepažnje i bačen je u vjetar. Ne u vjetar, nego na račun banke. Naknada za otvaranje tekućeg računa, naknada za vođenje tekućeg računa, pa za obavijesti o stanju na računu i plaćanje režija. Odnedavno su skuplje i naknade za internetsko bankarstvo? Troškove za iste usluge, banke stalno povećavaju. 'Prosječno tjedno imamo, što se tiče bankarstva od pet do deset upita potrošača', rekao je Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača 'Potrošač'.
Visina naknade nije zakonski određena
Građani se žale da su naknade previsoke. Jedini način da se zaštitite jest da dobro proučite koliko stoje usluge koje vam bankar ponudi kao povoljne. 'Visina same naknade nije nigdje zakonski određena. 30, 50 kuna nije određeno, to je politika banke', kaže Vujnović. 'Treba naglasiti da banka vodi računa o konkurentnosti na tržištu kada se radi o korištenju određenog proizvoda imajući u vidu i visinu naknade', rekao je Dario Gabrić iz Erste & Steiermärkische Bank.
Znatiželjne banke
Osim što nam uzimaju novac za neobične usluge, u bankama su i vrlo znatiželjni. Imate li dvojno državljanstvo, koliko dugo ste živjeli na prošloj adresi, imate li djece, u koji razred idu, kolike su vam režije i koliko zarađuju članovi vaše obitelji? To su samo neka pitanja za one kojima treba kredit. 'Podaci su apsolutno sigurni i banka ih isključivo koristi uz pisanu suglasnost klijenta i isključivo u svrhu kvalitetne i efikasne procjene kreditne sposobnosti klijenta', dodaje Gabrić. Banke nas mogu pitati što žele, a usluge nam naplatiti svaki put kada im zatreba još novca. Zaštiti se moramo sami, posebno kad znamo da se cijena nekih tzv. povoljnih paketa penje i do stotinu kuna na mjesec. Što je čak 1.200 kuna na godinu, koliko stoji komplet udžbenika za osmi razred, ili vikend za dvoje u Veneciji.