Press piše kako Hrvati procjenjuju da je isplativo u vrijeme ekonomske krize u Srbiji za ne tako velik novac pokupovati još srpskih prehrambenih tvrtki i tako gotovo u potpunosti zavladati tim tržištem. Tvrtke koje navodno žele taj plan provesti u djelo su, prema pisanju Pressa, Agrokor Ivice Todorića, Atlantis grupa Emila Tedeschija i Kraš, koji vodi Nadan Vidošević, a cilj je kupiti i Jaffu iz Crkvenke, Karneks iz Vrbasa, požarevački Bambi i beogradski Imlek.
>> Press: Srbija postaje hrvatska kolonija
Prvi navodni korak u postizanju tog cilja bila je nedavna kupnja Droge Kolinske od strane Atlantic grupe za 382 milijuna eura. U svemu tome hrvatskim tvrtkama pomažu država i kredit Ekonomske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a ista banka je 57,5 milijuna eura kupila 8,53 posto dionica Atlantic grupe, odmah nakon akvizicije Droge Kolinske. Naveden je i zanimljiv podatak iz uglednog časopisa Forbes, koji navodi kako sam Tedeschi, ima bogatstvo u vrijednosti od 120 milijuna eura, što je triput manje od investicije U Drogu Kolinsku.
Kraš je, navodno, već nekoliko puta službeno tražio od vlasnika Jaffe Nebojše Šaranovića da proda tvrtku upravo njima, a posljednji razgovor na tu temu trajao je samo 30-ak sekundi. 'Ukoliko bude pregovora o kupovini, mi smo, kao javno društvo koje mora poštovati zakonsku regulativu, u obavezi da o tome obavijestimo javnost. O Jaffi možemo reći sve najbolje. Jesmo konkurencija, ali mislimo da su oni odlični', kaže za Press Marica Vidaković, predstavnica Kraša. U Jaffi na prodaju niti ne pomišljaju, a tvrde kako službenih ponuda od Kraša nije bilo. 'O prodaji ne razmišljamo, već smo u Crvenki izgradili novi proizvodni pogon Jaffe i već proizvodimo nove proizvode. Mi se želimo širiti, a ne prodati', ističe PR predstavnica Jaffe Milica Ličina.
I opet dolazimo do nekih brojki i pokazatelja pa tako u Srbiji trenutno djeluje oko 200 tvrtki, dok samo nekoliko srpskih djeluje u Hrvatskoj, što je razlog za nezadovoljstvo kod Miloša Bugarina, predsjednika Privredne komore Srbije. 'Naša privreda nije ni djelomično pozicionirana kao Hrvati ovdje, jer Hrvatska je naišla u Srbiji na gostoprimstvo i potpuno otvorena vrata', zaključio je Bugarin i na kraju dodao kako brandovi poput Soko Štark i Grand kava trebaju ostati unutar Srbije.