Pal Schmitt: EU ne želi zatvoriti hrvatska brodogradilišta

Slika nije dostupna
Voditelj izaslanstva Europskog parlamenta pri Zajedničkom parlamentarnom odboru RH-EU Pal Schmitt opovrgnuo je prigodom posjeta brodogradilištu "3. maj" u Rijeci špekulacije da EU ima namjeru zatvoriti hrvatska brodogradilišta, rekavši da je Uniji cilj pomoći hrvatskoj brodogradnji i poticati pravedno tržišno natjecanje u tom sektoru.

Sedmi sastanak Zajedničkog parlamentarnog odbora Hrvatska-EU počeo je susretom hrvatskih i europskih parlamentaraca s upravom brodogradilišta "3. Maj" i predstavnicima sindikata, te obilaskom tog brodogradilišta.

Predstavnik Sindikata metalaca Hrvatske, jednoga od dvaju brodogradilišnih sindikata, Franjo Lovreković prenio je parlamentarcima sumnje dijela radnika da Europska unija namjerava zatvoriti hrvatska brodogradilišta kako bi očuvala brodograđevnu proizvodnju u sadašnjim članicama EU, dodavši da on ne vjeruje u takvu mogućnost.

EU nema nikakvog tajnog plana, rekao je Schmitt. Dodao je da je u Hrvatskoj brodogradnji uz gospodarska i socijalna pitanja važna i emotivna komponenta. Gospodarski je brodogradnja važna zbog udjela od 15 do 20 posto u ukupnom izvozu, rekao je.

Zajednički parlamentarni odbor sastaje se dva puta godišnje, naizmjenično u Hrvatskoj i Bruxellesu.

Programom današnjeg sastanka predviđeno je održavanje radne sjednice u Opatiji koja započinje poslijepodne, a završava u srijedu.

Na sastanku u brodogradilištu predsjednik Uprave brodograđevne industrije "3. Maj" Tomislav Prpić predstavnicima Europskog parlamenta i Hrvatskoga sabora predstavio je strateške ciljeve "3. Maja".

Rekao je da se brodogradilište namjerava posvetiti gradnji složenijih brodova, s većom dodanom vrijednošću, poput brodova za prijevoz automobila ili off-shore objekata, a izbjegavati gradnju tankera. Brodogradilište mora ubuduće poslovati bez državnih potpora u skladu sa stavovima EU, naveo je.

Prpić je istaknuo da će restrukturiranje brodogradilišta uključiti financijski oporavak te kapitalnu obnovu brodogradilišta uz provođenje unutarnjih mjera za racionalizaciju poslovanja. Planirano je investiranje 20,8 milijuna eura u obnovu brodogradilišnih pogona, ali i smanjenje broja zaposlenih za 462, u skladu s preporukama EU, koje se provodi u dogovoru sa sindikatima.