Od 10.200 potrošača obuhvaćenih studijom, njih 48 posto izjavilo je da se protiv krize bori pažljivijim odabirom namirnica i kupnjom jeftinije hrane i napitaka.
Isti postotak ispitanih Nijemaca zbog krize rjeđe posjećuje restorane, a 40 posto ih rjeđe odlazi u kafiće, kina ili kazališta. Veće izdatke poput nabave bijele tehnike ili novog automobila Nijemci odgađaju 'za bolja vremena'.
Istodobno je broj osoba spremnih štedjeti na energiji vrlo malen. Tako je samo 15 posto ispitanih spremno smanjiti grijanje i ograničiti vožnju automobilom.
Izabrat će jeftinije ljetovanje
Kriza će se odraziti i na sezonu godišnjih odmora, pokazuje studija. Tako će se trećina ispitanih Nijemaca ove godine odlučiti za jeftinije turističko odredište, što ide u prilog njemačkom turizmu, ali i turizmu okolnih zemalja do kojih je moguće doći vlastitim automobilom.
Slični profil pokazali su i potrošači u ostalim europskim zemljama u kojima je provedeno ispitivanje poput Austrije, Francuske ili Velike Britanije.
Istodobno, u Poljskoj i Španjolskoj štednja kao sredstvo borbe protiv krize ne igra preveliku ulogu, proizlazi iz studije. (Hina)