Velika konferencija u lipnju

New Europe Market uskoro u Dubrovniku: Donosimo intervju s Apostolosom Triantafyllouom

Slika nije dostupna
Povodom New Europe Marketa, najvećeg skupa TV i medijskih stručnjaka u regiji koji se u lipnju održava u Dubrovniku donosimo vam intervju s Apostolosom Triantafyllouom.

NEM 2015 najveće je medijsko događanje u našoj regiji te okuplja najvažnije profesionalce iz industrije na jednom mjestu. Jedan od istaknutih govornika na ovogodišnjem NEM-u je i Apostolos Triantafyllou, viši potpredsjednik za prodaju u Središnjoj i istočnoj Europi i Srednjoj Aziji satelitskog diva Eutelsata.

Gospodin Triantafyllou će sudjelovati na panelu 'Je li nebo granica?' na kojemu će s kolegama prodiskutirati o položaju satelitske tehnologije na današnjem tržištu. U intervjuu gospodin Triantafyllou objasnio nam je prednosti i zahtjeve satelitske tehnologije, kao i važnost CEE regije za Eutelsat, što dokazuje i činjenica da se na NEM vraćaju po treći put kao dijamantni sponzor.

Gdje vidite ulogu satelitske tehnologije danas? Kolika su prijetnja druge mogućnosti?

Mislim da za satelitsku tehnologiju najbolje tek dolazi. Postojimo već 30 godina, pokrenuli smo mnoge inicijative. Danas sateliti imaju ključnu ulogu, distribuiraju dugogodišnje aplikacije poput videa te omogućuju internetsku vezu i na najzabačenijim područjima s pomoću satelita visoke propusnosti (High Throughput Satellites - HTS). I prisutni su na svakom događanju uživo i u svakoj izvanrednoj situaciji u svakom dijelu svijeta. Iz naše perspektive, satelite čeka stabilna budućnost.

Koje prednosti imaju sateliti u ovo digitalno doba?

Satelitska tehnologija temeljna je infrastruktura na nebu. Konkurencija su zemaljske tehnologije, poput vlakana, IP mreže itd., iako vjerujemo da na tržištu ima mjesta za sve jer mi smo komplementarna zemaljska mrežna središta koja primaju podatke iz satelita te dopiremo do mnogih korisnika izvan zemaljskih veza kroz usluge Izravno do kuće (DTH) te širokopojasni prijenos podataka. Sateliti imaju važnu ulogu u ekonomskom dijelu ulaganja. Povezuju zemlje brže, lakše i jeftinije, za razliku od zemaljskih mreža, koje zahtijevaju fizičke intervencije, a nude i progresivnu izgradnju krećući od najgušće naseljenih područja.

OVDJE PROČITAJTE SVE DETALJE U VEZI KONFERENCIJE NEW EUROPE MARKET

Kako Eutelsat stoji na današnjem tržištu DTH prijenosa? S kakvim se problemima tvrtka suočava i kako odgovarate na te izazove? Zašto je DTH prijenos u središtu vaše pozornosti?

DTH prijenos znači da se programi primaju izravno u kućanstvu s pomoću malene kućne antene. Sateliti pružaju usluge stotinama milijuna gledatelja diljem svijeta. U Europi, na primjer, više od 200 milijuna kućanstava prima satelitski program dok je u SAD-u taj broj još veći. Drugi razlog zašto je to tako važno tržište jest taj da su DTH usluge uglavnom pretplatničke. A kad se usluga plaća, tada postoji zanimljiv sadržaj koji privlači gledatelje. Zato se, naravno, korisnici satelitskog prijenosa fokusiraju na DTH usluge jer je to dokazani poslovni model i najvažnija primjena videodistribucije.
Danas izazov predstavlja evolucija same televizije. Svijet televizije promijenio se u mnogim pogledima – od toga kako gledamo televiziju, od pretplatničkih usluga do prijenosnih uređaja i mobilne televizije, prelazeći sa starih kabelskih televizijskih usluga na HD televiziju. Sateliti se mogu nositi s tim novim trendovima. Pozorno pratimo trendove, poboljšavamo svoje satelite, jačinu signala satelita te svoju zemaljsku tehnologiju kako bismo pratili te promjene.

Eutelsat ima jaku poziciju u ovoj regiji. Gdje vidite prostor za poboljšanje, a što smatrate najvećim izazovima?

Eutelsat se ponosi što je najjači igrač u CEE regiji, no to se nije dogodilo preko noći. Uložili smo vrijeme, satelite i godine te posvetili ovoj regiji svu svoju pozornost. Vrlo smo motivirani, a ishod koji danas vidimo rezultat je godina rada. Poboljšanja se događaju svakodnevno. Nikada ne prestajemo. Zamjenjujemo svoje satelite poboljšanima i slušamo potrebe svojih klijenata, kao i potrebe njihovih korisnika. Pod potrebama mislim na to gdje se nalazi populacija, kakva satelitska usluga pruža našim klijentima najbolji omjer kvalitete i cijene, kako se tehnologija na tlu - antene, televizori, upravljačke kutije - razvija i kako sateliti mogu biti što napredniji. To je kontinuirani proces.
Najveći nam je izazov tijekom vremena održati iskren komercijalni odnos sa svojim partnerima i nositi se s izazovima u njihovu poslovanju bilo da je riječ o tehnologiji, strukturnim promjenama ili situacijama na tržištu. Ali dosad, bez arogancije mogu reći da nam dobro ide i da se nastavljamo razvijati uz njih.

Eutelsat raste i širi svoje poslovanje. Kakva je strategija tvrtke za CEE regiju?

Naša je strategija da rastemo sa svojim klijentima i predviđamo njihove zahtjeve. CEE regija jedina je regija u Europi gdje televizijsko tržište, uključujući satelite, i dalje raste. Potencijal za satelitski širokopojasni prijenos znatan je i mi smo spremni udovoljiti zahtjevima država. Naša je strategija osigurati da postojećim klijentima stalno pružamo zlatni standard u smislu usluge, da stalno poboljšavamo svoje usluge i privlačimo nove korisnike višestrukim prednostima satelita.

Eutelsat se vraća kao NEM-ov dijamantni sponzor treću godinu zaredom. Što ovaj događaj znači za tvrtku?

Očito je da sam prirodno vezan za ovu regiju i vrlo se ponosim našim uspjehom. CEE-u je trebao događaj poput ovoga s obzirom na to da su tržišta jako rascjepkana i većina događaja usredotoči se samo na lokalna i nacionalna poslovanja. Stoga nam je nedostajao ovakav događaj koji bi mogao ujediniti svjetske igrače i dati im širi pogled na ovaj dio svijeta. Kad je NEM pokrenut, znali smo da će nam biti od koristi. Sponzorirali smo ga od prve godine iz dvaju razloga – prije svega, kao najjači i dugogodišnji igrač u regiji. Ovdje smo već godinama i htjeli bismo poslati poruku da je ovo naša regija. Drugi je razlog taj što je ovo vrijedan događaj. Ovo je treća godina, što dokazuje da se dobro razvija, da je dobro opažen na tržištu i da je to događaj koji okuplja međunarodne igrače, a lokalnim igračima nudi priliku da prijeđu u međunarodne.

Osnovni posao Eutelsata je pružanje usluge satelitskog prijenosa sadržaja, koji je vaš omiljeni sadržaj?

Iako naša uloga nije prosuđivanje sadržaja, kao satelitski operater ponosimo se kad vidimo da su neke od vodećih internacionalnih i regionalnih televizijskih kuća odabrale Eutelsat, od BBC-ja i HRT-a do Al Jazeere Balkans i AMC-a. U središnjoj i istočnoj Europi Eutelsat je uvijek prenosio javne televizije, vodeće DTH operatere, lokalne i nacionalne sadržaje, čija je kvaliteta uvijek bila visoka. Sad kad smo globalna kompanija, možemo uzimati sadržaje sa svih strana svijeta i distribuirati ih gdje god naši klijenti žele. Osobno volim gledati sport, recimo prošlogodišnje Olimpijske igre i Svjetsko prvenstvo te sam imao priliku uživati u gledanju sporta u Ultra HD-u. Gledanje sadržaja u Ultra HD-u bilo je doista fascinantno i uvjerilo me da je to idući veliki korak u razvoju televizije.

Jako smo sretni što ćete opet doći u Dubrovnik. Kako osobno doživljavate NEM? I još jedno osobno pitanje, u čemu najviše uživate u poslu?

Posao mi je vrlo zanimljiv i uzbudljiv. Za Eutelsat je u središnjoj i istočnoj Europi ključno pokrivati široko i raznoliko područje. Svaka od 32 zemlje u kojima radim ima drukčije osobine i nužno je poštovati te razlike, voditi računa o tradicijama i vizijama i razumjeti ih. Uzbudljivo je komunicirati s raznolikim ljudima, kulturama i jezicima i pružati svima uslugu. U svakoj fazi postoji nešto novo. Najveći mi je užitak brainstorming s klijentima o tome kako učiniti njihovu ponudu najprimamljivijom i najkonkurentnijom na tržištu. Svake godine kada dođem na NEM, veselim se što mogu vidjeti sve polaznike, ali i nova lica, te ustanoviti je li došlo do promjena o kojima smo razgovarali prošle godine i razvijati nove inicijative za budućnost. Interakcija s ljudima, idejama i vrijednostima koje dijelimo i razvijamo tijekom godina nešto je u čemu najviše uživam. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook