Harvardski profesor marketinga

Mišljenje stručnjaka: 'Mala zemlja za veliki odmor' baš i nije najbolji slogan

Slika nije dostupna
Lijepo vrijeme, vino, brodovi, sve su to vedute Hrvatske. Ali, da bi mala zemlja razvila svoju prepoznatljivost u svijetu, mora imati jasnu strategiju brendiranja. O tome kroz što bi se Hrvatska trebala predstavljati svijetu razgovarali smo s jednim od najvećih marketinških stručnjaka Johnom Deightonom s Harvardske poslovne škole. Njegov je odgovor pomalo iznenadjujući.

'Mala zemlja za veliki odmor' - turizam je jedna od glavnih priča kroz koje Hrvatska gradi prepoznatljivost. No harvardski profesor marketinga John Deighton upozorava da je u turističkom brandu glavno naglašavanje različitosti, a Hrvatska trenutno ima sličnu priču kao njena mediteranska konkurencija. 'Pitanje je s kojim prepoznatljivostima gradite brand svog turizma. Trenutno je ono kroz što vi predstavljate svoj turizam vrlo slično onome što rade i ostale mediteranske zemlje', smatra profesor marketinga.

Pred prošlu sezonu spot za promociju turizma s motivom ženskog tijela u kupaćem kostimu nije se svidio predsjednici Vlade pa je promjenjen. Harvardski stručnjak pak podsjeća da u marketingu uvijek dobro prolaze i seks i humor. Također Hrvatskoj savjetuje da brandiranje kroz hranu nije najbolji način razvijanja prepoznatljivosti. 'Prepoznatljivost trebate razvijati kroz vrhunske sportaše. Vaši su sportaši dali veliki doprinos svjetskom sportu i najbolje ste prepoznati po vašim sportašima'.

Dobra i ciljana promocija u biznisu je najvažnija. Ona je najčešće faktor koji radi razliku između prosječne i astronomske zarade.