Istraživanje koje sva godine provodi GfK GeoMarketing analizira kupovnu moć građana u 42 europske zemlje. Ovogodišnji prosjek kupovne moći po stanovniku za Europu je 11.945 eura i pokazuje mali rast (2,1%) u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 11.699 eura. Hrvatska je rangirana na 29. mjestu s iznosom od 4.808 eura (što je tek oko 34 % europskog prosjeka). U odnosu na prošlu godinu Hrvatska je pala za dva mjesta na ljestvici.
>> Iako je recesija, za blagdane ćemo potrošiti 10 milijardi kuna
>> 'Slabljenje kune samo je kratkoročni poremećaj'
Kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku, odnosno neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala. Prodaja roba i usluga direktno ovisi od razine kupovne moći.
Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama. Bogatije zemlje imale su tek neznatan pad s izuzetkom Švedske gdje je došlo do zapaženog rasta. Portugal, Italija, Irska, Grčka i Španjolska bilježe pad, a zapažen rast od 10% pojavio se u Turskoj te je ova država sada preskočila zemlje s jačim posljedicama krize kao što su na primjer Mađarska, Hrvatska i Baltičke zemlje. Na vrhu liste nalazi se Lihtenštajn s 49.014 eura, a na dnu Moldavija s tek 832 eura.
Slovenci (očekivano) s najvećom kupovnom moći u regiji
Što se tiče zemalja iz regije prosječna kupovna moć jednog Slovenca je 10.045 eura, Crnogorca 3.206 eura, Srba 3.033 eura, Makedonac 2.492 eura, a stanovnik Bosne i Hercegovine 2.435 eura.