Tržište distributivne trgovine mješovitom robom lani je raslo 2,4% u odnosu na 2009., stoji u istraživanju koje je na 80. sjednici prihvatilo Vijeće AZTN-a.
Istraživanje je pokazalo da se zbog nastavka procesa konsolidacije povećava koncentriranost tržišta. Osam od 10 vodećih trgovaca lani je u RH povećalo svoje tržišne udjele. No, zajednički tržišni udjel 10 trgovaca iznosi 77%, dok je tržište trgovine na veliko vrlo koncentrirano.
Dva najveća takmaca, Konzum i Metro, na veleprodajnom tržištu drže zajednički tržišni udjel veći od 73%. Najveće tržišne udjele na oba ta tržišta u RH ima Konzum koji je ujedno najznačajniji trgovac u jedanaest županija te u Zagrebu.
Najveći porast prihoda u 2010., ponajprije zahvaljujući akviziciji Getroa, imao je Mercator-H, a visok rast bilježe i Lidl i Plodine.
Kerum više nije u top 10 trgovaca u RH, dok su prodajni kvadrati trgovaca lani rasli 13%, među kojima najveći broj u kategoriji supermarketa. Vijeće AZTN-a odobrilo je i koncentraciju (joint venture) Narodnog trgovačkog lanca na prvoj razini. (Agencija VLM)