Ujutro se bude uz hrvatsku kavu i mlijeko dok im djeca grickaju srpske grickalice koje zapravo proizvodi slovenska kompanija koju je nedavno kupila hrvatska tvrtka, a večeru završavaju makedonskim vinom. To je životna realnost pojma Jugosfera. Unatoč granicama bivše države tržišta se spajaju. No poduzetnici koji predvode taj proces kažu da je Jugosfera loše ime za dobru suradnju.
‘Iza toga ne stoji bilo kakav politički smjer, bilo kakvo političko povezivanje. A što se tiče regionalne suradnje ona je sigurno dobro došla. To za kompanije znači veći kvalitetniji plasman roba i usluga. Osim toga mi smo svjedoci i kulturne suradnje, sportske, ljudi putuju’, smatra Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe.
'Dosta nezgodno izabrano ime. Rat nije tako davno prošao' Prednosti regionalnog biznisa su jačanje gospodarstva, dizanje konkurentnosti, veća ponuda za kupce i niže cijene. Protivnici uglavnom prigovaraju zbog neželjenih političkih konotacija iz prošlosti koje nosi naziv Jugosfera. ‘Dosta nezgodno izabrano ime. Rat nije tako davno prošao’, smatra Zvonko Biljecki, predsjednik Uprave Geofoto.
No tu posao tek počinje. Tržišta se poznaju, prednosti su velike. ‘Mi smo usmjereni jedni na druge. Imamo dosta sličnu poslovnu kulturu, mentalitet od čega ne moramo bježati i dobro se razumijemo. Jezik je presudan i dosta važan u poslovnoj suradnji’, uvjeren je Biljecki. ‘Nije isto proizvoditi za tržište od 5 milijuna stanovnika i za tržište od 25 milijuna stanovnika’, smatra Tedeschi.
>> 'Jugosfera' bi na godinu mogla donijeti 50 milijuna eura
Jugosfera ili regionalna sfera- suradnja je realnost. Gospodarska i kulturne veze nisu bauk prošlosti, već šansa za civiliziranu budućnost sada neovisnih država.