Inflacija u rujnu najviša od lipnja 2006.

Slika nije dostupna
Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u rujnu su u odnosu na kolovoz u prosjeku bile više za 1,2 posto, dok su na godišnjoj razini, u odnosu na rujan prošle godine, bile više za 3,9 posto, objavio je danas Državni zavod za statistiku.

Rast potrošačkih cijena na mjesečnoj razini od 1,2 posto najviši je u posljednjih više od pet i pol godina, odnosno od travnja 2001. kada je zabilježen porast od 1,4 posto u odnosu na ožujak iste godine.

Godišnja stopa inflacije u rujnu od 3,9 posto predstavlja i daljnji rast stope inflacije na godišnjoj razini (u kolovozu je iznosila 2,6 posto), a rujanska je stopa ujedno i najviša godišnja stopa inflacije unazad godinu i tri mjeseca, odnosno od lipnja prošle godine kada je iznosila 4 posto.

Prema podatcima DZS-a, potrošačke su cijene u godišnjem prosjeku porasle za 2,2 posto.

Najveći doprinos povećanju indeksa potrošačkih cijena u rujnu u odnosu na kolovoz, prema podacima DZS-a, imale su cijene prehrane i bezalkoholnih pića, odjeće i obuće te stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva.

Prema statističkim podatcima, u rujnu su u odnosu na kolovoz najviše porasle cijene odjeće i obuće - za 6,1 posto, i to zbog sezonskog utjecaja, odnosno dolaska sezone jeseni i zime.

Značajniji rast bilježe i cijene prehrane i bezalkoholnih pića, za 2,5 posto, zbog viših cijena svježeg povrća, voća, kruha i ostalih pekarskih proizvoda, mesa, mlijeka i jaja.

Porasle su i cijene obrazovanja (1 posto), stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva (0,8 posto), ostalih dobara i usluga (0,5 posto), pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja (0,4 posto), prometa (0,2 posto), te alkoholnih pića i duhana (za 0,1 posto).

Porast indeksa potrošačkih cijena ublažile su cijene ugostiteljskih usluga koje su u rujnu u odnosu na kolovoz u prosjeku bile niže za 3,1 posto, zbog nižih cijena smještaja u hotelima i kampovima, kao i smanjenjem cijena rekreacije i kulture za 2,1 posto, uslijed nižih cijena paket aranžmana.